Własna implementacja reklam za pomocą przekierowań HTTP (302)

0

Librus https://portal.librus.pl/rodzina/synergia/loguj przywitał mnie dzisiaj dodatkowym obrazkiem z reklamą (dość wkurzające dla rodzica, że portal który narzuca mi szkoła serwuje mi reklamy targetowane w rodziców) który po kliknięciu idzie pod
https://portal.librus.pl/ad/6217/click
który zwraca 302 z headerem ustawione na "landing reklamodawcy", w tym przypadku
location: https://www.giganciprogramowania.edu.pl/

Trochę mnie to zdziwiło, ale czy takie rozwiązanie (jak dla mnie - na kolanie) - ma jakieś wyraźne słabe strony?

0

Co Cię konkretnie zdziwiło? Kliknięcie zostało odnotowane na serwerze Librusa, który przekierował Cię na stronę reklamodawcy. Jakbyś chciał to inaczej zaimplementować?

0

@marian pazdzioch to zupełnie normalna opcja w ad-techu, bo jakoś chcesz jednak policzyć kliki w reklamy. Alternatywnie można np. mieć dodany do linku jakiś tracking-id ale wtedy musisz ufać że człowiek od landera nie będzie ściemniać ze było mniej klików ;)

0
Charles_Ray napisał(a):

Co Cię konkretnie zdziwiło? Kliknięcie zostało odnotowane na serwerze Librusa, który przekierował Cię na stronę reklamodawcy. Jakbyś chciał to inaczej zaimplementować?

w ogóle bym tego nie implementował skoro mam gotowe do tego narzędzia i saasy

0
Charles_Ray napisał(a):

Co Cię konkretnie zdziwiło? Kliknięcie zostało odnotowane na serwerze Librusa, który przekierował Cię na stronę reklamodawcy. Jakbyś chciał to inaczej zaimplementować?

Zdziwiło mnie to 302 bo googlowa usługa idzie pod URL i zwraca 200 oraz htmla tej stronki którą ustawił reklamodawca.

2

Minus jaki widzę, to brak informacji dla użytkownika dokąd zostanie przekierowany. Drugi minus, to brak jakiegoś tracking id, więc reklamodawca nie ma możliwości zweryfikowania z jakiej kampanii dostał wejście.

1

Być może cześć uri "6217" pozwala na zidentyfikowanie kampanii, np. idki od 6000 do 7000 to kampania ze strony xyz a liczba z obciętą cyfrą tysięcy to kolejny dzień kampanii.

1
piotrpo napisał(a):

Minus jaki widzę, to brak informacji dla użytkownika dokąd zostanie przekierowany. Drugi minus, to brak jakiegoś tracking id, więc reklamodawca nie ma możliwości zweryfikowania z jakiej kampanii dostał wejście.

A jedyny plus jaki widzę, to taki, że jak jakiś potencjalny januszex chciałby się zareklamować, a nie potrafiłby lub nie chciał dodać żadnego skryptu + konfiguracji po swojej stronie, to nie musiałby w tym przypadku tego robić.
Chociaż i tak implementacja mogłaby mieć linka do prawdziwego URL. Event kliknięcia na linku można przechwycić i przed zmianą adresu wysłać (i czekać na odpowiedź) XHRa do API zbierającego info o eventach (zablokować click handler kompletnie na czas oczekiwania na XHRa).

0

Event kliknięcia na linku można przechwycić i przed zmianą adresu wysłać (i czekać na odpowiedź) XHRa do API zbierającego info o eventach

Fortuny to ty byś w tym biznesie nie zrobił ;) Zaraz jakiś publisher podchwyci że może robić "udawane klikniecia" przez xhr od każdej osoby która wchodzi na jego stronę gdzie się wyświetla taka reklama ;)
Jest cała masa trików żeby mieć pewność że ktoś nie oszukuje po drodze. Analogicznie są strony które próbują udawać że wyświetlają reklamy, ale w praktyce robią jakis overlay że ich nie widać i to też musisz umieć wykryć bo inaczej płacisz za fejkowe wyświetlenia reklamy.

1

Znalazłem że reddit robi podobnie (używają co prawda 307)
redditowy link do przekierowania

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1