System do obsługi serwisu

0

Witam, w ramach nauki zabieram się za pisanie systemu do obsługi warsztatu samochodowego.
Rozpisuje sobie mniej więcej jak to ma wyglądać i mam problem z jedną rzeczą. Otóż przy zgłoszeniu samochodu do serwisu podajemy dane samochodu i dane właściciela (imię, nazwisko, nr telefonu do wysyłania zmian statusu) i wysyłamy na ten numer wiadomość + link do naszej apki gdzie klient zakłada sobie konto.
Wszystko ok, klient zakłada sobie konto podając swoje dane, email itp i teraz pytanie jak najlepiej powiązać to konto ze zgłoszeniem użytkownika?
Powiązanie po nr telefonu wiąże się z dodaniem weryfikacji numeru jakimiś kodami, a tego chcę uniknąć.
Jakieś pomysły, porady?
Z góry dzięki.

1

Po identyfikatorze użytkownika? Nie do końca rozumiem, w czym problem, ale normalnie do wiązania używa się kluczy głównych.

0
Tomek Pycia napisał(a):

Po identyfikatorze użytkownika? Nie do końca rozumiem, w czym problem, ale normalnie do wiązania używa się kluczy głównych.

Tak, tylko przy dodawaniu nowego zgłoszenia podawane jest tylko imię, nazwisko, nr telefonu klienta a dopiero on sam później tworzy sobie konto jeśli w ogóle chce. I wtedy chciałbym pobrać jego zgłoszenia.

1

No to numer telefonu chyba jest najlepszym rozwiązaniem. Tak to chyba robi inpost w swojej aplikacji.

3

A teraz zastanów się nad innymi przypadkami:

  • klient sprzedaje ten samochód, ale chce do Ciebie podjechać z nowym
  • klient sprzedaje samochód, ale nowy właściciel chce też się u Ciebie serwisować
  • klient posiada kilka samochodów, do wszystkich podaje ten sam numer telefonu
  • dwaj różni klienci podają ten sam numer telefonu - np. jeden samochód jest na firmę męża, a drugi na żonę prywatnie, ale obsługą obu zajmuje się mąż i w obu przypadkach podaje swój numer.
3

Ja bym dodał jeszcze:

  • klient nie chce podać danych, bo się wstydzi, że przyjechał multiplą
  • klient zajechał laguną, i żadnego konta w appce nie potrzebuje, bo i tak nie ma sensu wyjeżdżać z warsztatu.
0

Do alfy będzie trzeba dodać jakiś pop-up z ostrzeżeniem. :)

A co do apki to może ktoś ma jakiś inny pomysł jak rozwiązać całe flow, jestem otwarty na sugestie. :)

1

Jak klient ma konto w systemie to na podstawie maila, telefonu albo jakiegoś numery identyfikacyjnego przy oddawaniu samochodu obsługa podpina mu zlecenie do konta. Jak nie ma konta, albo nie chce podpiąć zlecenia do konta, to nie podaje. Jak np. chce zarezerwować usługę przez internet, to robi to ze swojego konta i takie zlecenie jest automatycznie podpięte do jego konta.

0

Głównie chodzi mi o sytuację, że klient przyjeżdża do warsztatu i nie ma konto i zakłada je już po dodaniu zlecenia. Jak wtedy to rozwiązać, łączenie po nr telefonu z weryfikacja sms to jedna z opcji ale szukam też innej.

1

Może też dostać od warsztatu numer zlecenia i jakiś kod autoryzacyjny, po którego wpisaniu zlecenie zostanie dodanego do jego konta, ale wydaje mi się, że próbujesz rozwiązać probolem, którego nie ma.

0

Dokładnie nr zlecenia jest kodem autoryzacyjnym.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1