Zadanie dotyczące klas równoważności

0

Cześć wszystkim,

mam problem z takim zadaniem, czy ktoś jest w stanie mi wyjaśnić jak mogę to zrobić?
chyba za bardzo rozmyślam nad tym zadaniem przez co staje się coraz trudniejsze

*Zaproponuj przypadki testowe (listę wartości do przetestowania + oczekiwany wynik, dla podanej funkcji:

Metoda przyjmuje na wejściu liczbę całkowitą (16 bitową, ze znakiem – to jest cała dziedzina wejścia) i zwraca wynik dzielenia podanej liczby (zwiększonej o jeden) przez 30 000 - zwracana liczba jest również liczbą całkowitą (zaokrąglanie takie jak przy dzieleniu liczb całkowitych w języku Java )

z góry bardzo dziękuję za pomoc

0

Jakie Masz ciekawe przypadki graniczne? Zakres takiego typu to:
-2^15 to +2^15-1.
Pasuje stestować dla:

  • -1 - test dla zera;
  • 30 000 - 2 i 30 000 - 1 - przejście z zero do jeden;
  • wartości: max i jeden minus max - wiadomo;
  • to samo co powyżej dla koło -30 000;
  • wartość minimalna;
  • może jeszcze parę wartości wewnątrz powyżej utworzonych zakresów.
0

dziękuję za chwilę poświęconego czasu :)

Przypadki graniczne "ciekawe"?
jestem żółtodziobem
jedyne co mi się nasuwa
to że muszę podać przykład dla negatywnych i pozytywnych

0

To, żeby awansować z żółtodzióba na żółtodzióba pro z progresją na intermediate:); Przestudiuj sobie to: https://web.mit.edu/6.005/www/fa15/classes/03-testing/

0

Dzięki ;)

0

@lion137: mam takie pytanie jeszcze, dlaczego taki akurat zakres -2^15+1 to +2^15-1??Nie potrafię tego zrozumieć :(

0

Dobrze, że Zapytałeś, bo wkradło się dziwne +1 w -2 ^ 15 + 1, powinno być: -2 ^ 15 (edycja).
OK, a dlaczego tyle? Liczba ma 16 bitów, jeden odchodzi na znak i zostaje 15. Czyli można zakodować:
2 ^ 15 - 1 liczb dodatnich - bo tyle mamy kombinacji bitów (-1 dla zera); przykład dla dwóch bitów: cztery możliwości: 00, 01, 10, 11 - czyli, bezpośrednio: 0, 1, 2, 3.
Liczb ujemnych, korzystając z tzw. two's complement, można zakodować od 2^n - 1 do -1, co, finalnie, daje wyżej wymieniony zakres.
https://stackoverflow.com/questions/18558271/why-the-range-of-int-is-32768-to-32767
https://4programmers.net/Forum/C_i_C++/317882-konwersja_liczb_pomiedzy_systemami_problem_rozpoznawania_znaku_liczb?p=1538426#id1538426

0

Dzięki za to wyżej.
@lion137
mam teraz pytanie odnośnie wartości brzegowych:
Ograniczając się do poprawnych klas równoważności, zaproponuj testy z wykorzystaniem techniki analizy wartości brzegowych (wraz z uzasadnieniem) dla funkcji obliczającej wysokość podatku dochodowego:
screenshot-20181120205148.png

0

Nowy temat, Załóż nowy wątek. Poza tym, jeśli Przeczytałeś linka, który Ci podesłałem, i Przeanalizowałeś moje posty, to Powinieneś to zrobić od kopa.
Jak Chcesz pomocy to Wykaż jakąś inicjatywę, Zacznij coś kodzić i Wrzuć na forum. Acha i nie ma podane co jest na wejściu do funkcji.

0

@lion137:
chętnie zacznę,
dokładnie od 2 tygodni zaczęła się moja nauka i przygoda a na samym wstępie dostaje takie zadania, które nie są za bardzo życiowe i ciężko mi wszystko na raz pojąć,
To co zostało wysłane jest 1:1 to co mam zrobić, dane wejściowe jak dla mnie to [0; +max], pewności nie mam.

dzięki.

0

Zacznij nowy temat.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1