Tworzenie gier a granie w nie (grafika)

0

Witam, mam nadzieję że to dobry dział

Długo zastanawiałem się (i szukałem), ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Czy do tworzenia gier, ale takich bardziej wymagających, np. Wiedźmina, byle była to gra "graficzna" potrzebny jest DUŻO lepszy sprzęt niż granie w nie? Jeśli tak (a tego jestem prawie pewien) to o jakich wielkościach mówimy. Czyli np. gramy w Wiedźmina na GTX1050, to do stworzenia tej gry potrzebny jest sprzęt pokroju 2x GTX1050. Czy to się tak nie skaluje? Czy może do obydwu tych czynności potrzeba nam podobnego wyposażenia?

Wiem, że wiele osób tutaj ma w tym jakieś doświadczenie, więc pytam :-)

bardzo dziękuję i pozdrawiam

1

buahahhaa, nie gdzie :D

Nieważne jaki byś miał sprzęt, ale grafika ci wyjdzie jak z gta vice city.

Wiesz jak to ciężko realistyczną postać zrobić 3d?

To nie zależy od sprzętu, ale od własnych intencji i zaangażowania, dobrze jak ktoś umie rysować hiper realistycznie ołówiek, to wtedy dostrzeże okiem rzeczy, które są niewidzialne dla innych.
A praca nad skinem do gta vice city z animacjami to masz 30min do 1h, a takiej hiper realistycznej do 10h do kilku dni.

Sprzęt gra rolę renderingu, im lepszy tym krócej filmik zrobisz do intro z tymi postaciami.
Albo więcej wielkątków będziesz mógł zastosować.

0

W ten sposób to do tego nie podchodziłem, troszkę mnie tym zaskoczyłeś, ale wielkie dzięki za rozjaśnienie :-)

1

Robiłem w blenderze, postacie i animacje.
Problem miałem taki, że to nie byłem w stanie zrobić modelów lepszych niż takie z gta vice city lub max san andreas.

Kupa roboty, a karta graficzna to jedynie do podglądu mi służyła lub do renderingu intro.

Bo do silnika nie dajesz postaci zrenderowanej, ale wielokąty, które ona sobie zrenderuje i wypełni textury z shaderami na nich.

Krzesło, szklanka to hiperrealistycznie wyjdzie, ale reszta to naprawdę wymaga szczegółów.

Proporcje są trudne, ale łatwo to obejść zdjęciem, a szczegóły takie jak zmarszczki itp.
To jest hardcore.

Ale dobra karta graficzna jest potrzebna, bo w grze renderujesz przecież, a musisz przetestować.
Blender też umożliwa podgląd z renderingiem, a wiadomo, że nie będziesz długo czekał za projektem.

0

A więc dobry sprzęt prawie tylko po to, aby skrócić czas pracy; rozumiem.

3

Karta sie przydaje.
Dużo RAMu jeszcze bardziej.

Dobry tablet graficzny i monitory z wyższej półki.

Ale najważniejszy jest soft:
Autodesk 3dstudio ewentualnie maya , motion builder + tony innych (pluginy itp), engine

  • wychodzi kilkadziesiąt tysięcy złotych na stanowisko ...rocznie. (takie licencje).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1