Dobry silnik do gry 3D?

0

Witam, chciałbym napisać grę o zarządzaniu komunikacją miejską i w związku z tym pada tutaj pierwsze pytanie: czy napisać grę na jakimś silniku gry czy bez silnika, na gołym DirectX. Próbowałem Unity, ale wyszło mi na to, że mimo wykorzystania silnika, i tak musiałbym w 90% opierać się na własnym kodzie bo Unity nie obsługuje nawet tworzenia ścieżek. Doszedłem do wniosku, że Unity to silnik bardziej do RPG-ów, a ja wolę użyć czegoś innego. To, co chciałbym, żeby było (lub nie) w takim silniku to:

  • Tworzenie ścieżek - ma to dla mnie olbrzymie znaczenie, ponieważ w grze będą one wszechobecne (drogi, tory, trasy pojazdów itd.) i jeśli już miałbym korzystać z silnika, to powinien on je obsługiwać natywnie, bez znacznego dodawania własnego kodu. Mówiąc ścieżki, mam na myśli także inteligentne tworzenie dróg i szlaków kolejowych i łatwe przypisanie do nich pojazdów.
  • Fizyka jest absolutnie niepotrzebna bo i tak nie będzie użyta, jako że nacisk kładę na optymalizację.
  • Wodotryski mnie nie interesują, silnik mógłby działać nawet na starym DirectX 9.

Jest ktoś w stanie podać propozycje silników, które mógłbym wykorzystać w swojej grze? Chyba że lepiej będzie zacząć budować grę od samych podstaw? Mam nawet grubą książkę o podstawach DX11 na półce ;)

0

Goldsrc

0
Pijak napisał(a):

Goldsrc

GoldSrc się nada do tworzenia całych miast, łącznie z ruchem drogowym?

2
Kacper Gutowski napisał(a):

Próbowałem Unity, ale wyszło mi na to, że mimo wykorzystania silnika, i tak musiałbym w 90% opierać się na własnym kodzie

Skoro Cię to dziwi to znaczy, żę pomyliłeś silnik z game builderem.

0

w unity masz wszystko już dawno oskryptowane - wystarczy znaleźć skrypt w necie i użyć o ile nie potrzebujesz jakiegoś odkrywczego nowego mechanizmu (a pewnie nie)
dodatkowo narzekasz że musisz skrobnąć trochę prostego kodu i chcesz przez to napisać własny silnik od zera - świetna logika

0

Gdzie ja narzekam? Ja tylko stwierdzam, że jeśli w Unity miałbym w 90% napisać wszytko od podstaw to ja już wolę napisać wszystko na samym DirectX, dużo więcej bym się nauczył w tej dziedzinie. Bo zapomniałem dodać, że wciąż się uczę, a projekt gry jest częścią nauki. Programowanie 3D jakoś mi idzie, pisałem (i nadal piszę) grę 3D na SDK dla konsoli PSP i PS2 i opanowałem temat, ale kwestia programowania gier za pomocą silników gry jest nadal mi mało znana.

Natomiast po wytłumaczeniu mi na jakiej zasadzie działają silniki, chyba zostanę przy Unity. Mam więc ostatnie pytanie - ucząc się Unity, lepiej żebym kupił dobrą książkę z kursem, czy tutoriale na YT i na stronie Unity wyczerpią temat?

1

Unity tak działa, że ma navMesh - navigation mesh, gdzie dodajesz obiekty do grup, po których można chodzić (drogi, mosty, dachy), a które musi omijać, ściany, drzewa.
Do RPG można użyć navMeshAgenta, który wybiera najkrótszą drogą po siatce i kieruję tam postać.

Fizyka jest potrzebna, dajesz kopniaka transform.positions, pewne przyspieszenie i przemieszcza się w określonym kierunku i w zależności od materiału może pokonać dłuższą lub krótszą odległość.
Animację łatwo ładujesz z blendera, procent z maks speedu ustawiasz jako animacja biegu, a 0 jako animacja bezczynności, skrypt do animacji.

I takie poruszanie robisz bardzo szybko, jedynie musisz skrypt napisać określający siłę i za pomocą jakich klawiszy ma tę siłę uzyskiwać, a kamerę skrypt do poruszania w miejscu obiektu(1 lub 3 osobowy) i z rotacją myszki.

Z silników są 3 najlepsze: Source eninge, Unity3d, Unreal Engine.
Języki to zwykle c# i c++.

Wszystkie dobre do 2d, 3d + do tego blender bo modele i animacje trzeba jeszcze naskrobać, tak to gra będzie bez sensu.

Do nauki starczy dokumentacja, ale na super start jeden tutorial z youtuba powinien dać pewny zarys jak korzystać z silnika, żeby nie mieć problemu z dokumentacją.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1