Umieszczenie bohatera na mapie

0

**Cześć.
Zastanawiam się nad pewną rzeczą... **
Mam gierkę 2d np. Szachy.
I mogę opisać stan planszy spokojnie za pomocą Tablicy składającej się z 8 tablic po 8 elementów w każdej.
Podobną sytuacje mamy tutaj: http://browserquest.mozilla.org/
Plansza podzielona na kwadraciki i każdy coś w sobie zawiera.

I tu zaczynają się moje pytania.

  1. Czy w profesionalnym podejściu do projektowania tego typu gier używa się takich prostych metod?
  2. Jak opisać stan planszy w grze gdzie nie ma sztywno zdefiniowanych pól i postać można przesunąć choćby o jeden piksel? (cały czas mam na myśli 2d)
1

Prosze:

2

Czy w profesionalnym podejściu do projektowania tego typu gier używa się takich prostych metod?

[sarcasm]
Nie - w profesjonalnym podejściu do projektowania gier korzysta się wyłącznie z bardzo skomplikowanych metod niezrozumiałych dla 99% populacji ;-)
[/sarcasm]

Im coś jest prostsze, tym lepsze - zawsze.

Jak opisać stan planszy w grze gdzie nie ma sztywno zdefiniowanych pól i postać można przesunąć choćby o jeden piksel?

Za pomocą punktu (koordynatów), np.:

struct Point {
  float x;
  float y;
};
0

Hej,
jak chcesz w miarę dobrze ogarnąć podstawy prostych gier interaktywnych, to looknij na fajny kurs, a właściwie na zestaw kursów na courserze, "Interactive Progrramming in Python", z tego co pamiętam z Pythonem startują od zera... fajnie wykładają, i tłumaczą... na zala pisze się parę gierek, m. in. ping-ponga i jakąś taką rozwalankę asteroid w 2D... :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1