Środowisko do napisania programu

0

Od niedawna programowanie stało się moją pasją życiową i postanowiłem napisać poważny program obliczeniowy z elementami grafiki, jestem gotów poświęcić na to swój czas i zdrowie... a teraz o tym co to ma być:

  1. Obliczenia
  2. Wykresy z obliczeń
  3. Zmienne w równaniach są powiązane, więc raczej będzie macierz i nie jedna
  4. Ma być to program okienkowy
  5. Zamierzam pisać w C++
    -> W jakim środowisku można byłoby tego dokonać ?

W istocie rzeczy chciałbym stworzyć program taki jak BioWin, Simba biogasplant, WEST, GPS-X... ale trzeba jak wiadomo zacząć od brudnopisu.

0

Okienkowy w C++? To QT. Ale jeśli okienkowy, to doradziłbym jednak C# i VisualStudio.

1

@RomanKazarinoff
Odpowiadam tu, bo za długo jak na komentarz.

Jest darmowa wersja QT do niekomercyjnych zastosowań.

Pisanie w C++ z okienkami nie jest prostym zadaniem, bo C++ nie jest językiem wyposażonym w okienka. Dlatego musisz mieć dodatkowe mechanizmy do tego, jak np. QT (to jest też środowisko) albo Embarcadero C++ (ale to nie jest typowy C++), czy też dialekt .NET C++/CLI (i tu Visual Studio).

Możesz też tworzyć w czystym WinAPI (i tu może być Visual Studio), co Cię zniechęci do programowania lub przestarzałym MFC (też Visual Studio), co też Cię może zniechęcić do programowania.

Więc moja rada - albo C++ i QT (ewentualnie poczytaj o wxWidgets, ale raczej wybrałbym QT), albo C#.

Jeśli to ma być jeden z Twoich pierwszych programów, to jeśli nie zrazisz się do programowania, to jest duża szansa, że polegniesz. Z tego, co widzę chcesz napisać jakiegoś prostego CADa z wizualizacją 3D, tak? To są zdecydowanie trudne programy i trzeba mieć dużą wiedzę z wielu dziedzin (w tym matematyka i geometria). Musisz też nauczyć się DirectX, co jest kolejną przeszkodą. Oczywiście programowanie obiektowe musisz znać na wylot. Przyda się też znajomość podstawowych wzorców projektowych.

Gdybyś chciał porady, to zdecydowanie poleciłbym C#. Unity to silnik gier, więc tutaj nie użyjesz tego raczej jako narzędzie do Twojej aplikacji, bo Unity jest tworzone do robienia gier stand-alone. Raczej nie można użyć tego jako zewnętrznego narzędzia, z którym chciałbyś się komunikować. Chyba, że chcesz zrobić cały projekt w Unity... To też nie będzie łatwe. Więc zostaje np. połączenie C# z DirectX.

Ale zanim cokolwiek zaczniesz robić z 3D, to powinieneś stworzyć jakąś prostą grę (może być C++ i DirectX) od podstaw i zobaczyć o co w tym 3D tak naprawdę chodzi.

Polecam C#, zapoznaj się z nim, zobacz jak działa, jak się tworzy okienka. Dopiero potem próbuj coś zrobić. Ale do prostego CADa z wizualizacją 3D droga jest bardzo, baaaaardzo daleka. Przez pierwsze kilka miesięcy będziesz spotykał tylko i wyłącznie same problemy. Więc zastanów się, czy na pewno chcesz to zrobić... Brzmisz jakbyś był początkujący, więc ja bym szczerze odradzał taki projekt w tym momencie. Może za 2, 3 lata codziennego kodzenia mnóstwa mniejszych i coraz większych aplikacji.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1