Mam za zadanie stworzyć gre w statki multiplayer, ale nie do końca wiem jak się za to zabrać. Frontend zamierzam zrobić w JavieFx. Fajnie gdyby logika była całkowicie niezależna od wyświetlania (najlepiej gdyby się ją dało całą przetestować jednostkowo nie mając wyświetlania). Problem mam np. z komunikacją. Jeden z pomysłów jakie mam to np. jakieś API w Javie EE (Springa nie znam). Tutaj byłby problem jak np. wysłać z serwera informację do klienta ze przeciwnik oddał strzał (odpytywanie serwera co np. sekunde byłoby raczej słabe). Podobno dobrze byłoby to zrobić na socketach ale nigdy ich nie używałem i nie bardzo mam na to pomysł. Macie może dla mnie jakieś rady?
0
0
Zobacz jak wyglądają aktorzy w akka
; Mniej wiecej tak powinno wyglądać u Ciebie wysyłanie wiadomości.
PS. Możesz właśnie akki użyć, bo ta pozwala gadać aktorom po tcp
: http://doc.akka.io/docs/akka/current/scala/io-tcp.html
PPS. http://doc.akka.io/docs/akka-modules/1.3.1/modules/spring.html
1
@spartanPAGE Chyba za dużo kombinowania.
Polecam obejrzeć
dużo się z tego nauczysz. Gynvael robi tam grę w kółko i krzyżyk ale zrozumiesz jak to wszystko ma działać. Potem tylko przeniesiesz to na swój język. W 2 części robi po tcp/ip :)
0
Można po TCP/IP lub UDP (kiedyś zrobiłem kółko i krzyżyk). Możesz też wykorzystać np. vert.x (gdyby ponownie robił tą grę to użyłby tego) lub użyć sobie jakiegoś message brokera, też może być ciekawie.