Programowanie obiektowe i koordynaty na mapie 2d

0

Coraz więcej jest gier, tutoriali bazujących na mapach 2D, osi x,y itp. Mamy dwie wartości, które charakteryzują nam położenie danego punktu. Jaka jest najlepsza praktyka przechowywania, przetwarzania takich wartości? Chodzi mi o zarządzanie zmiennymi. Czy najlepiej jak są to struktury, klasy itp.

0

wszystko zalezy od tego co sie implementuje. Przewaznie to sie robi tak

struct Point2D
{
  int x;
  int y;
}; 

Jezeli potrzebujesz Koordynaty to najlepiej szukac cos na mapie wlasnie w ten sposob. Jezeli potrzebujesz po prostu mape to zwykle

std::vector<int,int> // albo zamiast int, int to dac Point2D co jest w sumie lepszym rozwiaznaiem

w zupelnosci wystarcza (a do przetwarzania mapy mozesz sobie napisac jakiegos helpera ktory cos robi na tej mapie)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1