Następnie zrób sobie dwa pola specjalne -> pole z teleportem i pole z kluczem
Muszę dopytać - co rozumiesz poprzez pola specjalne ? Jak miałoby to wyglądać ?
Player niech ma w sobie kolekcje zebarnych kluczy (kolekcje enumów).
Kolekcje wnet poznam, a czy na ten moment może to być po prostu tablica ?
I jeszcze kwestia dotycząca losowania. Bo mówisz, żeby założyć tablicę obiektów i losować index, ale:
Będzie to musiało chyba być: Object t[] = {Teleport zółtyT, Teleport czerownyT, Klucz żółtyK, Klucz czerwonyK, Miecz miecz, Tarcza tarcza, Pole puste}
.
Ale jeszcze gdybyśmy chcieli to trochę bardziej na bogato, tzn zawsze w momencie wylosowania teleportu (żółtego np.) musimy wylosować pole na którym postawimy (żółty) klucz. Tzn, że to nie jest wcale takie łatwe, ale powiem jak to widzę, żeby była pełna jasność.
Ale o tym opowiem jednak potem - najpierw czy możesz wyjaśnić wątpliwości które przedstawiłem u góry posta ?
PS Planuję mieć klasę Plansza. W niej po prostu atrybut (pole) będące macierzą (tablicą dwuwymiarową) Klasy Pole (u Ciebie Tile).
Ok ?