Diagram przypadków użycia - czy jest poprawny

0

Witam

Zbudowałem diagram przypadków użycia dla platformy e-learningowej, gdzie można wykupywać dostęp do poszczególnych kursów. Nie kłamiąc miałem sporo zagwostek odnośnie tego, co może znajdować się w diagramie (czy uwzględniać logowanie, dwa różne przypadki dla przeglądania kursu przez zalogowaną/niezalogowaną/nieopłaconą osobę) i jak opisać poprawnie relacje w tej strukturze. Poniżej znajduje się mój diagram. Ewentualne sugestie odnośnie dodatkowych przypadków mile widziane. Z góry dziękuje.

user image

1
  1. Czy na pewno nauczyciele powinni tworzyć kursy?
  2. Proces wystawiania oceny nie wymaga interakcji z aktorem Student
  3. Z diagramu wynika, że Student będzie za pośrednictwem Twojego systemu dokonywał płatności, na co ów system zareaguje interakcją z zewnętrznym System płatności. Na pewno chodzi o to, a nie o odnotywanie w systemie przychodzących przelewów?
0

Dziękuje za odpowiedź, poprawki naniosłem, ztymże sugerujesz, aby to administrator był ,,nauczycielem'' także? Czy aby to tylko administrator zarządzał kursami? Jeśli chodzi o system płatności, to ma być to uprosczony odpowiednik płatności przelewem przez internet (nie wiem jak się taka forma nazywa, ale generalnie logowanie do banku poprzez stronę sklepu i potem powrót na stronę sklepu, na diagramie oczywiście jak najprosciej to opisać).

Oto poprawiona wersja:

user image

1

Chodzi mi o to, że zadaniem nauczycieli jest uczyć tego czego mają uczyć, a nie wymyślać jakie kursy będą prowadzić, bo to jest zadaniem jakiegoś dyrektora czy właściciela. Taki przynajmniej podział odpowiedzialności wydaje mi się bardziej logiczny.

A to jest jeden konkretny bank, który to oferuje? Może masz na myśli coś ala PayPal?

I zapomniałem o Twoich pytaniach na górze:p

malyo napisał(a)

czy uwzględniać logowanie, dwa różne przypadki dla przeglądania kursu przez zalogowaną/niezalogowaną/nieopłaconą osobę

Na diagramie UC powinno się umieszczać to co użytkownik chce osiągnąć, co daje mu jakąś mierzalną korzyść biznesową. Np. zalogowanie jako takie nie jest jakąś szczególną korzyścią, ale uzyskanie dostępu do swoich zasobów już tak. Co do przeglądania kursu, to zależy czym się ma różnić to co zobaczy i czy z punktu widzenia klienta, owo zobaczenie jest zaspokajaniem jednej potrzeby biznesowej czy kilku... Trochę to trudno zrozumieć, ale chodzi o to, co użytkownik chce uzyskać, a nie jak ma to zrobić. Być może sposób w jaki użytkownik chce to zrobić jest nieoptymalny/zagmatwany/trudnydozrealizowania i właśnie dlatego musimy się dowiedzieć, czego klient właściwie po systemie oczekuje i umieścić to na diagramie, który dostaną projektanci i określą w jaki sposób to będzie można zrobić najlepiej...

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1