technologia do budowy chatu

0

Przymierzam się do napisania programu, który będzie odgrywał rolę chatu dla graczy którzy oczekują na grę. Oprócz chatu zależy mi ma prywatnych wiadomościach, przesyłaniu statystyk o zagranych grach, wybranych mapach, aktualnie granych meczach i kilku innych wodotryskach.
Ze względu na przenośność i prostotę chciałbym oprzeć ten program na frameworku Qt oraz Open Scene Graph do podglądu map.

Planowana wielkość chatu to średnio 50 osób i raczej nie powinno dużo więcej. Przesyłanie plików między użytkownikami byłoby mile widziane. Przesyłane będą także komendy np startu gry, ukarania użytkownika wyciszeniem lub wyrzuceniem z chatu. Koniecznie potrzebna jest także możliwość banowania.

Kilka propozycji:

  • IRC / jego pochodne - sam IRC jest już archaiczny, za to ma dużo serwerów więc na pewno nie zniknie w ciągu najbliższej dekady, podatny na ataki; dobry dla bardzo dużej ilości użytkowników (kilkadziesiąt tysięcy), jego nowsze reedycje potrafią całkiem sporo.

  • Jabber - otwarty, ma kilka dobrych bibliotek, nie nadaje się do dużych chatów, ale w moim przypadku to nie problem; duży wybór serwerów i równie duże możliwości.

  • MySQL - bezpośrednie połączenie do bazy danych i odpytywanie jej także wchodzi w rachubę przy takim chacie; chyba najprostsze rozwiązanie z tych wszystkich no i łatwo można też zrobić podgląd chatu na stronie w javascript.

Tyle mi się udało wyszperać w internecie, ale nie wiem na co się zdecydować.

0

Odpytywanie bazy danych szybko ją zamuli - nie można tak robić.

Proponuje użyć mojego frameworka (w C# .NET)

Kod źródłowy
Sample page

Zobacz sample page - działa podobnie jak czat (trzeba by zaimplementować tylko użytkowników). Czysty Javascript, żadnych appletów Java czy Flash.</url>

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1