Jak tu wcisnąć OOP

0

Napisz małą bibliotekę klas wspomagających działania matematyczne.
a. Napisz klasę służącą do przechowywania bardzo dużych liczb wraz z operatorami podstawowych działań.
b. Napisz klasę służącą do przechowywania ułamków zwykłych wraz z operatorami podstawowych działań.
c. Napisać klasę wielomian reprezentującą wielomian. Zdefiniuj konstruktor, który będzie brał listę współczynników wielomianu oraz operatory: +,-,*. Napisz zestaw sensownych funkcji składowych.
d. Dodaj inne przydatne klasy.

W projekcie należy utworzyć klasy pochodne, interfejsy, w miarę możliwości wykorzystać klasy abstrakcyjne, zaimplementować polimorfizm.
No właśnie, jak tu wcisnąć OOP żeby punkt d. nie przeważał nad resztą ? Jakieś pomysły ?

Tylko wstrzymajcie się z komentarzami nt. debilności zadania.

0

Ja bym to interpretował tak, żeby dodać wszelkie klasy implementujące różne obiekty matematyczne:

  • ciągi
  • wektory
  • permutację
  • macierze
  • liczby zespolone
  • kwaterniony
  • ...

Dodatkowo możesz dorobić funktory, które mogły by obsługiwać działania w ciele Zn itp, itd.

0

To by już za bardzo odbiegało od tematu zadania, poza tym nie mogę użyć typów generycznych.

Ale mam już pewną koncepcję, wielomian i długie liczby mają pewne wspólne cechy (wielomian którego współczynniki są złożone z cyfr długiej liczby da jej wartość w punkcie równym podstawie systemu liczbowego).

0

poza tym nie mogę użyć typów generycznych.

Do tego nie trzeba używać typów generycznych.

0
rnd napisał(a)

poza tym nie mogę użyć typów generycznych.

Do tego nie trzeba używać typów generycznych.
To po co w ogóle je pisać, jak ich nie podepnę pod wielomian czy ułamek zwykły ;-)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1