Tak według mnie powinien wygadać, ten program, a nie potrafię sobie wyobrazić jak będzie to wyglądało w twoim projekcie
Wybierz figurę:
1.koło
2.trójkąt
3.kwadrat
4.prostokąt
0.exit
Wybieram 3 (prostokąt)
podaj długość pierwszego boku:
wpisuje: 3
podaj długość drugiego boku:
wpisuje: 4
Pole powierzchni wynosi: 12 (wektor1*wektor2)
Obwód wynosi: 7 (wektor1+wektor2)
Naciśnij Enter, aby przejść do menu wyboru figury: [Enter]
a tak rozumiem wykonywane polecenia przez komputer
Wybieram Prostokąt, posiada 2 odcinki(wartości wektorów)
a: 3
b: 4
Mam już długości boków, więc teraz zaczynam liczyć pole i obwód. Klasa Prostokąt dziedziczy metody (Oblicz_obwod i Oblicz_pole) z klasy Wielokąty, która najpierw odziedziczyła metody wirtualne z klasy Figury, ale właściwa metodę zawiera ona sama, gdyż do wzór dla każdej z figur jest inny. Komputer już wie jak mam obliczyć, czyli przypisuje wartości do wzoru i wypisuje:
Pole powierzchni wynosi: 12 (wektor1*wektor2)
Obwód wynosi: 7 (wektor1+wektor2)
No właśnie nie wiem jak z tym wektorem, ale zakładam ze mogę podać długość wektora, np. poprzez ustawienie początku wartość początku wektora na 0. Jak wpisze np. długość boku 12 to od razu mi wyliczy długość wektora. wygląda mi na to ze dzięki temu zabiegowi dochodzą 2 klasy, ale jest to chyba naciągane, ale jak już nie jedno krotnie napisałem, to tylko moje spostrzeżenia... które nie muszą być trafne
Napisałeś ze są 3 klasy:
1.Figury
2.Punkty
3.Odcinek
tak?
edit:
http://img183.imageshack.us/img183/4720/taktowygladart3.png
u mnie to tak wyglada, program (Umbrello) sam dorysował Kompozycja
Kompozycja, zwana również złożeniem, jest związkiem typu całość-część. W relacji kompozycji, części należą tylko do jednej całości, a ich okres życia jest wspólny — razem z całością niszczone są również części. Na diagramie, kompozycję oznacza się za pomocą linii zakończonej wypełnionym rombem.
i chyba tak powinno być, ale teraz czytelność kodu spadła, a to chyba idea UML'a
troche sporo tego textu, ale mam sporo wątpliości, więc i jest sporo pytań
id02009 dzięki za zainteresowanie