Ogolnie o programie internetowym

0

Witam serdecznie.

Chciałem zapytać o tworzenie aplikacji internetowych, a konkretnie o sposób komunikacji. Mam pytanie odnośnie np takiego pokoju bilardowego. Są gracze, tworzą oni gry i sobie grają....

I tu wypunktuje parę pytań.

  1. :) Ma ktoś może jakieś linki/pdfy/doc... do tego typu rzeczy ?:)
  2. Są jakieś szablony komunikacji, jakieś sprawdzone rozwiązania ?
  3. Jak w takim przypadku wygląda przepływ danych ? Dane przechodzą przez serwer czy może raczej połączenie bezpośrednie między użytkownikami? Jeśli przez serwer to czy to jest na zasadzie osobnych wątków ( wątek to pojedynczy stół) czy może komunikaty są jakoś kolejkowane i rozsyłane...

3.Drugi przypadek - może ktoś grał w cs'a, może nie :) - zajebista gra:)
Ogólnie strzelanka - gonią się ludziki i strzelają do siebie
Jak tu może wyglądać komunikacja, czy serwer czeka na dane odnośnie ruchu kolejno dla kazdego gracza i po turze rozsyła aktualne dane(pozycje itp) innych graczy ?

4.Jeśli są jakieś szkielety,wzorce ... to na pewno będzie coś dla Javy. Z czym się najlepiej zapoznać ? Ogólnie o programowaniu wiem, gorzej właśnie z taką komunikacją.

  1. Czy do prostych gier logicznych przydadzą się webservice ( mam do czynienia z stateless session bean aktualnie ale tu sie wykonuje jakies operacja,zapis do bazy i dowidzenia, natomiast podczas takiej gry raczej obiekt istnieje w jakiejs pamieci (np jakas plansza gry) a nie jest zapisywany do bazy - czy moze statefull bean mogl by sie tu nadać czy olać raczej to i na socketach robić jakieś właśnie własne rozwiązania.

Pozdrawiam i dzieki za pomoc

0

wybacz slaba merytorycznie wypowiedz, ale turowy CounterStrike w Javie mnie niesamowicie ubawil i postanowilem sie tym podzielic :)))

0 - jest cala masa. w ogole probowales na google?
1 - jest cala masa. w ogole probowales na google?
2 - moze byc i tak i tak. zalezy od specyfiki aplikacji/gry. poszzcegolne przypadki beda rozpisane w materialach jakie znajdziesz w punkcie 1
3 - turowy counterstrike, no doslownie nie przezyje :) najpierw przemysl taka rzecz: grales keidys w strategiczne? czym sie rozni turowka od RTS'a? co to jest owo RT w tym skrocie? :)
4 - dla gier logicznych z wchodzeniem przez lobby (a'la kurczak) na pewno sa. niestety, nie znam nazwy. i calkiem mozliwe ze sa komercyjne.
5 - tak jak lubisz. to co wymieniasz to tylko narzedzia.. kto Ci zabroni napisac multiplayer pasjansa w 3d opartego na architekturze OSGI i uzywajacego komunikacji po CORBA'ie ? pytanie tylko czy to mialo by sens.. ponownie - to zalezy od specyfiki aplikacji/gry. jak potrzebujesz latwego tlumaczenia danych na inne systemy - weservice/SOAP jest super. jak potrzebujesz latwej rozbudowy - sa dobre, ale nie konieczne. jak potrzebujesz szybkosci pracy - dopasowany protokol binarny po socketach wymiecie cala konkurencje..
itp etc
..i dstnu :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1