Witam serdecznie.
Chciałem zapytać o tworzenie aplikacji internetowych, a konkretnie o sposób komunikacji. Mam pytanie odnośnie np takiego pokoju bilardowego. Są gracze, tworzą oni gry i sobie grają....
I tu wypunktuje parę pytań.
- :) Ma ktoś może jakieś linki/pdfy/doc... do tego typu rzeczy ?:)
- Są jakieś szablony komunikacji, jakieś sprawdzone rozwiązania ?
- Jak w takim przypadku wygląda przepływ danych ? Dane przechodzą przez serwer czy może raczej połączenie bezpośrednie między użytkownikami? Jeśli przez serwer to czy to jest na zasadzie osobnych wątków ( wątek to pojedynczy stół) czy może komunikaty są jakoś kolejkowane i rozsyłane...
3.Drugi przypadek - może ktoś grał w cs'a, może nie :) - zajebista gra:)
Ogólnie strzelanka - gonią się ludziki i strzelają do siebie
Jak tu może wyglądać komunikacja, czy serwer czeka na dane odnośnie ruchu kolejno dla kazdego gracza i po turze rozsyła aktualne dane(pozycje itp) innych graczy ?
4.Jeśli są jakieś szkielety,wzorce ... to na pewno będzie coś dla Javy. Z czym się najlepiej zapoznać ? Ogólnie o programowaniu wiem, gorzej właśnie z taką komunikacją.
- Czy do prostych gier logicznych przydadzą się webservice ( mam do czynienia z stateless session bean aktualnie ale tu sie wykonuje jakies operacja,zapis do bazy i dowidzenia, natomiast podczas takiej gry raczej obiekt istnieje w jakiejs pamieci (np jakas plansza gry) a nie jest zapisywany do bazy - czy moze statefull bean mogl by sie tu nadać czy olać raczej to i na socketach robić jakieś właśnie własne rozwiązania.
Pozdrawiam i dzieki za pomoc