Języki zawodowe

0

Obecnie uczę się C++ nawet jest łatwy. Dużo już umiem. Co dalej. Mam problem jakiego języka się potem uczyć, takiego który bym zgłębił do szpiku. Informatyka to moje powołanie. Chodzi mi oto żeby zdobyć zawód bede brał specjalizację programowanie. Jaki język jest najbardziej rozbudowany? Asma też się będę uczył ale tylko podstawy żeby umieć wstawiać wstawki asemblerowe. Nie wiem czy będę pisał programy czy gry... a może co innego, ale raczej programy. Wiem że C++ jest dobry ale mający najwięcej możliwości (bez asma) to który będzie? W którym mogę się specjalizować do końca życia? Jak wiecie basic i pascal odpada. Proszę o odp. na ten temat.

p.s.
:d nie kasujcie tematu nie jest to temat w stylu który język jest najlepszy.

0

W C++ możesz się specjalizować jeszcze bardziej :P Do tego jakieś biblioteki typu Qt, wxWidgets.
Hmm.. Jaki jeszcze język? Ot chociażby C# w parze z .NET.

0

Naucz sie programowania, a nie konkretnego jezyka. Poznaj dobrze programowanie strukturalne i obiektowe, pozniej programowanie webowe (php, asp, jsp?), naucz sie jak pisac programy tak, zeby byly napisane dobrze i zgodnie z planem. Do tego poznaj bazy danych. Pozniej naucz sie jakie algorytmy i struktury danych i gdzie stosowac tak, zeby to mialo rece i nogi.

Z takim podejsciem jezyk nie bedzie mial znaczenia. Jeden klient bedzie mial u siebie wszystko w asp i bedzie chcial miec tak. Inny z kolei korzysta z .netu, wiec woli np. c#. Jeszcze inny bedzie mial serwer postawiony na oracle'u i to go bedzie interesowalo. Rzecz w tym, zebys takiemu klientowi nie mowil, ze piszesz tylko w c++, bo wywolasz usmiech na twarzy. Chodzi raczej o to, ze jak trzeba bedzie uzyc jakiegos innego jezyka to siadziesz na tydzien, dwa i juz bedziesz gotow.

Swoja droga co znaczy 'umiem juz dobrze?'. Ja pare lat temu tez sadzilem, ze c++ znam dobrze (bo potrafilem calkiem sporo napisac). Teraz wiem, ze to byl calkiem niezly wstep :P.

pozdrawiam
johny

0
shujitsu napisał(a)

Obecnie uczę się C++ nawet jest łatwy. Dużo już umiem.

To znaczy, że nic nie umiesz. Bez obrazy, ale jak naprawdę będziesz umiał C++, to będziesz umiał programować takim stopniu, iż zobaczysz, że ASM nie jest Ci do niczego potrzebny, albo inaczej - zobaczysz, że jest Ci potrzebny bardzo rzadko, bo tak na prawdę nie daje wielkich możliwości. Zobaczysz też, jak dużo jest jeszcze do nauczenia się.

Jak już wspomniano - jak się umie język, a nie programować, to nic się nie umie. Ale szukaj dalej.. może C# Ci podejdzie, może Java, a może w ogóle jakieś PHP czy inny serverside.

0

Dzięki za odp. mówie że dobrze znam podst. i to chyba lich, po dogłębnym przestudiowaniu C++ zobacze co dalej. Nie wiem, który mi przypadnie do gustu.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0