Pisanie gry

0

Witam!
Na zaliczenie będe musiał napisać gre:] Do wyboru mam C/C++, C#, Java (możliwe ze takze C++ Builer)
Zalecana obsługa myszy.
Z czego orientuje sie w C/C++.
I stąd pytanie.
W jakim jezyku będzie najłatwiej ? Czasu mam sporo, wiec nauczenie się nowego języka wchodzi w gre.
Chciałbym stworzyć cos w stylu tanków , diamentów, ew jakas platformówka. Chyba ze będzie ciężko szło ogranicze się do karcianki, ew reversów czy czegoś w podobie.

Wielu z was pewnie ma już doświadczenie w dziedzinei wiec prosiłbym o rade.
</b></url>

0

dzieki, ale chodziło mi też o wasze osobiste "odczucia".
Czy ktoś pisał np w Javie i C++. Gdzie ciężęj, do czego lepsze coś w tym stylu:]

0

hehe, java powolna, c++ jest w sam raz, ale dosc trudne :/

0

A w jakim jezyku czujesz sie dobrze? Przeciez to nie my bedziemy to pisac :)

0

Moim zdaniem gry można pisać w wielu językach, najszybsze pewnie w Asemblerze, jednak to będzie bardzo skomplikowane :D. Dlatego pisz w tym języku, który znasz najlepiej. Jeśli umiesz C++ to pisz w tym języku, zwłaszcza, że daje on możliwość programowania obiektowo orientowanego, bo ta technika daje sporo możliwości.
Zresztą sam język to połowa sukcesu - potrzebna jest też znajomość bibliotek odpowiedzialnych za grafikę, obsługę myszy, czy efekty dźwiękowe. Nie wiem, jaka ta gra ma być, ale jak np. 3D, to oprócz tego, że znasz składnię języka będziesz musiał zaznajomić się z bibliotekami 3D, na przykład OpenGL, a jak to ma być platformówka to przyda się znajomość np. biblioteki Allegro.

0

dziś właśnie o uszy obilo mi sie allegro. Musze dokładniej sprawdzić.
Jak do tej pory, pisałem głownie programy ze tak nazwe algorytmowe (czyli sortowania, struktury danych itp )
Z jednej strony utrawiłbym sobie C++ ale z drugiej zaczął jave ( wszyscy polecają bo przyszłość podobno:) ).
W kazdym razie poczytam o allegro.
Gierka 2D.
dzieki wszystkim za informacje

0

Hmm
miałem niegdyś podobne zadanie ;-)
Pisałem gierkę (Bilard) w C++ Builder...
Jeśli chesz zobaczyć jej źródło zapraszam na mojego Joggera: http://mbaszczewski.jogger.pl/

Zaliczenie = prosta praca
Nie ma sensu bys angazowal allegro, opengl-a, dx-a czy inna rozbudowana technologie.
Skup sie na samym modelu rozgrywki. Wymysl cos prostego... a praca bedzie Ci lekka...

Zreszta wszystko zalezy od wytycznych ktore Ci powierzono...
Mozesz o nich cos wiecej napisac ;-)

0

uzyj c++ najlepiej sie nadaje i jeszcez jak biblioteke open gl to juz luks ... ale jka chcesz moim zdaniem c++

0

ja bym wybrał do takiego zadania zdecydowanie język wysokiego poziomu i do tego bardzo objektowy :) dlatego java, w dodatku jest prosta do nauczenia. Szybkość c++/c jest fajna na konkursy. Pozdrawiam!

//Do Javy jest książka o pisaniu gier w tym języku i wygląda na to że raczej prostych

0
Marcin Baszczewski napisał(a)

Zaliczenie = prosta praca
Nie ma sensu bys angazowal allegro, opengl-a, dx-a czy inna rozbudowana technologie.

Allegro jest bardzo prostą i łatwą do opanowania biblioteką, dającą jednocześnie spore możliwości. Dlatego nie zgodzę sie z Tobą, w tym przypadku (prosta gra 2d na zaliczenie w C++) nie widzę lepszej opcji niż Allegro!

0

Ja pisałem kiedyś jakieś durnowate gierki w Delphi w OpenGLu. Myślę, że mógłbyś spróbować Buildera, ale w jakimś C++ też nie powinno być gorzej...

0

a co sądziecie o MFC ?

0

MFC, to nie biblioteka do tworzenia gier, a raczej nadaje się do tworzenia interfejsów w Visual Studio (odpowiednik VCL z produktów Borlanda).

Co do mojego zdania, w czym napisać, to IMO w C++, zwłaszcza, że język ten znasz.

Z jednej strony utrawiłbym sobie C++ ale z drugiej zaczął jave ( wszyscy polecają bo przyszłość podobno:) ).

Heh, nie zgodziłbym się. Java nie ma zbytniej przyszłości, zwłaszcza, że jest bardzo powolna i w dzisiejszych czasach używa się jej najczęściej do tworzenia aplikacji (w tym gier) na telefony komórkowe i urządzenia mobilne. Do gier najczęściej obecnie stosuje się C++.

0

Gry to nie wszystko. Javy uzywa sie do calkiem sporej ilosci aplikacji, w szczegolnosci klient-serwer (w zwiazku z latwoscia pisania takich). Poza tym szybkosc az tak bardzo sie nie rozni. Jak nie jest szczegolnie istotna (w przeciwienstwie do np. systemow czasu rzeczywistego) to java jest jednym z lepszych wyborow (chocby ze wzgedu na przenaszalnosc...).

pozdrawiam
johny

0

Ja ostatnio zabralem sie za pisanie gry w C# z enginem Irrlicht (wybralem .NETa bo ten projekt jest swojego rodzaju eksperymentem) i mimo, ze gra jest dosyc skomplikowana (3D, klient-serwer, bazy danych - typowy MMOG) i nie wiem czy w ogole ja dokoncze bo cienko z czasem u mnie to w tym zestawie pisze sie bardo przyjemnie :)

A, no i dopowiem jeszcze, ze C# znam od kilku tygodni :P

0

Do gier to chyba tylko C/C++ - jest najszybszy, a to w grach chyba najistotniejsze...

0
elwis napisał(a)

Do gier to chyba tylko C/C++ - jest najszybszy, a to w grach chyba najistotniejsze...

Język nie ma takiego znaczenia, jak platforma docelowa - ot wystarczy porównać C++ z zastosowanym powiedzmy DirectX (na bazie Component Object Model) oraz dowolny .NET - choćby C# - z DirectX (.NET więc DX Managed). Cóż zobaczymy? C++ wypada krucho.. nawet bardzo krucho. Dlaczego? Bo tak naprawdę DX.NET jest o wiele szybszy od DX COM. Nic do tego językowi, najwyżej kompilatorowi, ale przy językach klasy .NET to na ogół bez znaczenia. Liczy się sposób wykonania kodu skompilowanego i bibliotek z jakich on korzysta, a nie język kodu źródłowego.

Proponuję więc zakończyć ten temat, bo każdy może mieć na niego inne zdanie. Na podsumowanie odsyłam do artykułu, który pojawił się na początku rozmowy.</wiki>

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1