Text 2D w przestrzeni 3D OpenGL

0

Witam.

Piszę program w C# z wykorzystaniem biblioteki CSGL. i mam mały problem. Mam sześcian który obracam za pomocą myszy wg osi x i y. Chciałbym jeden z wierzchołków podpisać powiedzmy jakąś literą i żeby miała ona pozycje w przestrzeni 3D przy tym wierzchołku. Text ma być najprostszy jaki się da. Dwuwymiarowy i pisany nie czcionką z tekstury ale zwykłą systemową(o ile się da). Pytanie nie koniecznie dotyczy biblioteki CSGL. Po prostu jak taki tekst mozna umieścić w 3D korzystająć z OpenGL. Nie wiem czy to dobre miejsce na ten post ale nie ma tu nic związanego z OpenGL.

Pozdrawiam.

0

W najprostszym przypadku możesz po prostu użyć gluProject(), w innym już musisz coś zakombinować (np. z rzutowaniem ortograficznym)

0
AklimX napisał(a)

W najprostszym przypadku możesz po prostu użyć gluProject(), w innym już musisz coś zakombinować (np. z rzutowaniem ortograficznym)
Można prosić o przykład wyświetlenia tekstu "abc" w punkcie xyz przestrzeni?

0

nic specjalnego - czcionka to zbiór oteksturowanych czworokątów, a te chyba wiesz jak renderować w przestrzeni.
wyswietlanie tekstu: poniżej linki do nehe#lekcja 17
po małej przeróbce (dodaniu gluProject) uzyskasz wspomniany wcześniej efekt
ANG, PL

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1