programowanie pod emu10k1/emu10k2 (soundblaster)

0

witam. mam zamiar sobie sprawic jakiegos soundblastera z ktoryms z tych procesorow dsp. dokladniej zalezy mi na funkcji pitch shifter... czy trudno i jak to oprogramowac? jak dobrac sie do tych funkcji przetwarzania dzwieku w czasie rzeczywistym? da sie przez jakies biblioteki z poziomu c++, czy konieczne beda wstawki assemblera?

0
moonkey napisał(a)

da sie przez jakies biblioteki z poziomu c++

Chyba OpenAL daje taką możliwość.

0

jezeli chcesz sie dobrac do rejestrow samego dsp to na moje oko bez asma sie nie obejdzie, na twoim miejscu poszukalbym jakis kodow w starych zrodlach z pascala lub c np: w archiwach SWAG itp

0
cepa napisał(a)

jezeli chcesz sie dobrac do rejestrow samego dsp to na moje oko bez asma sie nie obejdzie, na twoim miejscu poszukalbym jakis kodow w starych zrodlach z pascala lub c np: w archiwach SWAG itp

Heh a po co to ma robić jak system zapewnia odpowiednie API??? To nie czasy DOS'a... zresztą, wtedy nie było czegoś takiego jak EAX (bo chyba o to chodzi moonkey'owi) więc mało prawdopodobne żeby znalazł coś w kodach źródłowych z wczesnych lat 90.

0

Sound Blaster Live! Platinum 5.1 zapewnia akcelerację sprzętową w grach obsługujących standardy: EAX?, Microsoft? DirectSound? 3D i DirectSound?, a ponadto oferuje 32 kanały dźwięku przestrzennego z akceleracją sprzętową, 64 kanały stereo z z akceleracją sprzętową oraz 1024-głosową polifonię. Dzięki możliwości tworzenia w czasie rzeczywistym cyfrowych efektów dźwiękowych, jak pogłos (reverb), chórki (chorus), obwiednia (flange), zmiana wysokości tonu (pitch shift) lub zniekształcenia (distortion), procesor EMU10K1 zapewnia wspaniałe wrażenia dźwiękowe.

Mechanizm tworzenia efektów
Opatentowany procesor efektów EMU10K1? firmy E-Mu Systems.
Możliwość tworzenia w czasie rzeczywistym efektów dźwiękowych, jak pogłos (reverb), chórki (chorus), echo, obwiednia (flanger), zmiana wysokości tonu (pitch shift), modulacja głosu (vocal morpher), modulacja pierścieniowa (ring modulator), automatyczny efekt "ua-ua" (auto-wah) lub zniekształcenia (distortion).
Możliwość miksowania, przetwarzania i pozycjonowania strumieni dźwięków za pomocą 131 dostępnych kanałów sprzętowych.
System zindywidualizowanego modyfikowania efektów umożliwia realizację efektów dźwiękowych i kontrolowanie poszczególnych kanałów.

czytam te opisy sound blasterow i nie moge sie polapac czy te efekty sa czescia eax, czy tez nie... wczoraj wylicytowalem live! 0100, zobaczymy co mi przysla i czy podolam wyzwaniu... w kazdym badz razie czeka mnie jeszcze duzo grzebania na google, bo trudno o kokrety dotyczace tego tematu.bez

0

czytam te opisy sound blasterow i nie moge sie polapac czy te efekty sa czescia eax, czy tez nie...

Są częścią EAX.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1