Jakiego kompilatra użyć do pracy z książką "OpenGl: Programowanie Gier"? Bo już próbowałem uruchamiać przykłady z tej książki w Dev-C++, VisualC++ 2005 Express Edition, i (|) :-/. Proszę, pomóżcie, bo juz białej gorączki dostaję jak Dev bluzga errorami a VC++ nie może znaleźć <windows.h> [sciana]
wniosek jest prosty: problemem nie są narzędzia lecz wykonawca. :D
Hmm, kod przepisany żywcem z ksiąki, i jak pisałem:
- w DevC++ nie działa, a po przepisaniu pod "standardowy" szkielet z tego środowiska też się coś kaszani
- VisualC++ nie posiada pliku <windows.h> (bez komentarza) a jak wskażę mu w include katalog Deva to jeszcze błędy tam znajduje (równierz bez komentarza)</url>
to może podaj jakiś przykład, który się wykrzacza :>
zalinkuj biblioteki
bbsbs napisał(a)
zalinkuj biblioteki
ROTFL. Myślisz, że tego nie zrobiłem? Pierwszy projekt z tej książki - obracający się trójkąt - udało mi się z powodzeniem przerobić pod standardowy szkielet OGL Dev'a, ale już z bardziej skomplikowanym - robotem - już tak łatwo się nie udało. A szkielet z książki nie działa w Dev'ie, krzaczy się w:
WNDCLASSEX windowClass;
(...)
hwnd = CreateWindowEx(...)
W szkielecie Dev-C++ zamiast tego jest:
WNDCLASS wc;
(...)
hwnd = CreateWindow(...)
```cpp
czyli bez tego "EX". Nie wiem jaka to różnica, bo na programowaniu pod windę znam się raczej słabo (wiem jak zrobić białe okienko i wyświatlić jakiś obrazek, narysowć linię, itp) ale widocznie duża ;)
</cpp></cpp>
Możesz sobie darować te EX, to i tak tu nie jest potrzebne.
woody napisał(a)
Możesz sobie darować te EX, to i tak tu nie jest potrzebne.
Taaa... tyle że CreateWindow i CreateWindowEX mają zdaje się różną iloś parametrów, i właśnie w tym problem.
Taki sobie ktoś napisał(a)
Taaa... tyle że CreateWindow i CreateWindowEX mają zdaje się różną iloś parametrów, i właśnie w tym problem.
Masz problem ze rzutem oka do jakiejś dokumentacji tych funkcji - wystarczy nawet poszukać plikach nagłówkowych, chyba jest to w winuser.h.
HWND CreateWindow(
LPCTSTR lpClassName, // address of registered class name
LPCTSTR lpWindowName, // address of window name
DWORD dwStyle, // window style
int x, // horizontal position of window
int y, // vertical position of window
int nWidth, // window width
int nHeight, // window height
HWND hWndParent, // handle of parent or owner window
HMENU hMenu, // handle of menu or child-window identifier
HANDLE hInstance, // handle of application instance
LPVOID lpParam // address of window-creation data
);
Nie wiem czy to aktualne ,ale (DEV-CPP):
http://devpaks.org/category.php?category=OpenGL
poinstaluj i masz od razu rposty projekt itp. Ja poinstalowalem te devpaki i potem przyklady (z tej ksiazki co ty masz) odpalalem,tylko nie zapomnij ze trzeba projekt utworzyc i ustawic linkera ;)
Taki sobie ktoś napisał(a)
- VisualC++ nie posiada pliku <windows.h> (bez komentarza)
Bo VC++ 2005 Express był tworzony z myślą o .NET. Musisz zainstalować Platform SDK i dopiero wtedy będziesz miał wszystkie potrzebne pliki nagłówkowe i liby
Ja bawiłem się OpenGL'em w MinGW (czyli środowisko Dev C++), miałem biblioteki OpenGL, Glut i Glaux i żadnych problemów nie było ;)