[C++ / OpenGl] Jaki kompilator

0

Jakiego kompilatra użyć do pracy z książką "OpenGl: Programowanie Gier"? Bo już próbowałem uruchamiać przykłady z tej książki w Dev-C++, VisualC++ 2005 Express Edition, i (|) :-/. Proszę, pomóżcie, bo juz białej gorączki dostaję jak Dev bluzga errorami a VC++ nie może znaleźć <windows.h> [sciana]

0

wniosek jest prosty: problemem nie są narzędzia lecz wykonawca. :D

0

Hmm, kod przepisany żywcem z ksiąki, i jak pisałem:

  • w DevC++ nie działa, a po przepisaniu pod "standardowy" szkielet z tego środowiska też się coś kaszani
  • VisualC++ nie posiada pliku <windows.h> (bez komentarza) a jak wskażę mu w include katalog Deva to jeszcze błędy tam znajduje (równierz bez komentarza)</url>
0

to może podaj jakiś przykład, który się wykrzacza :>

0

zalinkuj biblioteki

0
bbsbs napisał(a)

zalinkuj biblioteki

ROTFL. Myślisz, że tego nie zrobiłem? Pierwszy projekt z tej książki - obracający się trójkąt - udało mi się z powodzeniem przerobić pod standardowy szkielet OGL Dev'a, ale już z bardziej skomplikowanym - robotem - już tak łatwo się nie udało. A szkielet z książki nie działa w Dev'ie, krzaczy się w:

WNDCLASSEX windowClass;
(...)
hwnd = CreateWindowEx(...)

W szkielecie Dev-C++ zamiast tego jest:

WNDCLASS wc;
(...)
hwnd = CreateWindow(...)
```cpp
czyli bez tego "EX". Nie wiem jaka to różnica, bo na programowaniu pod windę znam się raczej słabo (wiem jak zrobić białe okienko i wyświatlić jakiś obrazek, narysowć linię, itp) ale widocznie duża ;) 

</cpp></cpp>

0

Możesz sobie darować te EX, to i tak tu nie jest potrzebne.

0
woody napisał(a)

Możesz sobie darować te EX, to i tak tu nie jest potrzebne.

Taaa... tyle że CreateWindow i CreateWindowEX mają zdaje się różną iloś parametrów, i właśnie w tym problem.

0
Taki sobie ktoś napisał(a)

Taaa... tyle że CreateWindow i CreateWindowEX mają zdaje się różną iloś parametrów, i właśnie w tym problem.

Masz problem ze rzutem oka do jakiejś dokumentacji tych funkcji - wystarczy nawet poszukać plikach nagłówkowych, chyba jest to w winuser.h.

HWND CreateWindow(

    LPCTSTR  lpClassName,	// address of registered class name
    LPCTSTR  lpWindowName,	// address of window name
    DWORD  dwStyle,	// window style
    int  x,	// horizontal position of window
    int  y,	// vertical position of window
    int  nWidth,	// window width
    int  nHeight,	// window height
    HWND  hWndParent,	// handle of parent or owner window
    HMENU  hMenu,	// handle of menu or child-window identifier
    HANDLE  hInstance,	// handle of application instance
    LPVOID  lpParam 	// address of window-creation data
   );
0

Nie wiem czy to aktualne ,ale (DEV-CPP):
http://devpaks.org/category.php?category=OpenGL
poinstaluj i masz od razu rposty projekt itp. Ja poinstalowalem te devpaki i potem przyklady (z tej ksiazki co ty masz) odpalalem,tylko nie zapomnij ze trzeba projekt utworzyc i ustawic linkera ;)

0
Taki sobie ktoś napisał(a)
  • VisualC++ nie posiada pliku <windows.h> (bez komentarza)

Bo VC++ 2005 Express był tworzony z myślą o .NET. Musisz zainstalować Platform SDK i dopiero wtedy będziesz miał wszystkie potrzebne pliki nagłówkowe i liby

0

Ja bawiłem się OpenGL'em w MinGW (czyli środowisko Dev C++), miałem biblioteki OpenGL, Glut i Glaux i żadnych problemów nie było ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1