Nowy wymiar programowania....?

0

Kiedyś znalazłem w internecie kompilator nieistniejącego języka Turbo Zenek ^^ i sam chciałbym do swoich potrzeb stworzyć język programowania. Na początek chciałbym pobawić się prosto (wypisywanie czegoś na ekranie np. ). Czy jest w internecie jakiś tutorial do stworzenia czegoś w tym stylu??
dziękuję z góry za odpowiedź :)

Powód takiego przedsięwzięcia: brak kasy na kompilatory ^^

0

tutaj http://4programmers.net/Forum/viewtopic.php?id=63104 kilka osoób przedstawiło kody we własnych językach.. skontaktuj sie z tymi ludźmi, może ci coś pomogą :)

0

Bardzo dziękuję :)

0

[rotfl] Prągne poinformowac że istnieją kompilatory bezpłatne (wersje Personal Borlanda, multum kompilatorów C/C++, bezpłatne FreePascal, Lazarus i wiele innych). A jeżeli chodzi o tworzenie nowego języka to był już taki delikwent na forum który się za to zabierał - język miał sie nazywać LLoP ale twórca chyba zarzucił ten pomysł w końcu... Możesz kontynuuowac jego dzieło :d .

0

Ja tylko powiem, ze pisanie takiego czegos to rownie fajna zabawa jak pisanie OSa, tylko latwiejsza, w zaleznosci w czym bedziesz go pisal to po paru dniach spokojnie napiszesz cos w rodzaju http://zdn.netsoft.devtown.net/ - cienki bo cienki ale nie jest to jezyk skryptowy, tylko normalny kompilator (nie ma jedynie swojego assemblera).

0
Dominik napisał(a)

Możesz kontynuuowac jego dzieło :d .

Hehehehehe :d

No programista teraz jest ograniczony właśnie językiem programowania. Gdyby każda firma tworzyła języki do własnych potrzeb, to nastąpiła by rewolucja na rynku programowania.

Zmniejszyłby się dzięki temu problem, jaki ma teraz wiele firm, czyli hackowanie gier i programów. Przykładową firmą, jaka ma z tym problem jest Blizzard. W krótkim czasie po wypuszczeniu ich najnowsza gra MMORPG-World Of Warcraft została shackowana.Prace tego typu uniemożliwiłyby przez długi czas na shackowanie gier, w tym uniemożliwiłoby to utworzenie cracków. Wg. mnie jest to jedno z najlepszych rozwiązań w walce z piractwem.

Jestem młodym informatykiem i chciałbym się dokształcać właśnie w kierunku niezależności od języków i sprzętów, gdyż staje się to coraz bardziej przydatne i wręcz potrzebne. Następuje rozłam w systemach operacyjnych i w opensourcowej informatyce. Z tych powodów w oprogramowaniu panuje coraz większy rygor, opatentowanie kodów źródłowycyh. Dlatego szukam artykułów i rad dotyczących takiego stany rzeczy, jakim jest tworzenie własnych języków oprogramowania i algorytmów.

DUŻO TEKSTU MAŁO TREŚCI!! :D Chodzi mi o to, że chciałby się po prostu nauczyć czegoś w tym stylu tak z ciekawości i uporu :P prosiłbym o pomoc w kształceniu się w tym kierunku (kursy i nte inne) :d

0
Yakuza napisał(a)

Zmniejszyłby się dzięki temu problem, jaki ma teraz wiele firm, czyli hackowanie gier i programów. [...] Wg. mnie jest to jedno z najlepszych rozwiązań w walce z piractwem.

Tzn co, napisanie wlasnego jezyka? Przeciez jaki to byl jezyk i tak musi wypluc binarke, wiec nie wiem za bardzo jaki to ma zwiazek, no chyba, ze porownamy np asma i delphi, w tym drugim dluzej potrwa zanim sie przebijesz przez megowy plik ;)

0
Wolverine napisał(a)

Tzn co, napisanie wlasnego jezyka? Przeciez jaki to byl jezyk i tak musi wypluc binarke, wiec nie wiem za bardzo jaki to ma zwiazek, no chyba, ze porownamy np asma i delphi, w tym drugim dluzej potrwa zanim sie przebijesz przez megowy plik ;)

Byłoby trudniej zanalizować działanie gry, dzięki czemu zajęłoby dłużej czasu wytworzenie cracka i innych hacków :P. Trzeba byłoby właśnie rozpocząć deassemlerowanie czy coś w tym stylu i analizować wszystko w każdej grze oddzielnie (w większości gier wystarczy doklepać albo usunąć kilka linijek kodu do cracka);

0

nie ma żadnej różnicy czy program jest jest napisany w delphi, C czy assemblerze albo nawet nowym języku programowania. To nie ma tu nic do rzeczy - kod maszynowy jest ten sam dla każdego języka wyższego poziomu... chyba, że zrobisz własnego frameworka w stylu .neta, ale jest to w sumie emulator procesora - do pisania gier i wydajnych programów się nie nadaje... a samego frameworka też można zdisasemblować i rozgryźć kod maszynowy wirtualnego procesora...

co do poprzedniego postu - trzeba wiedzieć, które 'linijki' zmienić - dla mie nie ma różnicy czy modyfikuję kod pod 8086, 686 czy moss6502 :)

0

Wolverine: calkiem ciekawy ten twoj kompilator, szkoda tylko ze nie wyswietla jakie sa bledy w pliku zrodlowym.

Mam kilka pytan:

  1. Jak obsluzyc WM_COMMAND - czy jest cos takiego jak LOWORD i HIWORD ?
  2. Czym mozna tworzyc biblioteki .lib?
  3. Jak zapisac cos takiego: MB_OK|MB_ICONINFORMATION ?
0
othello napisał(a)
  1. Jak obsluzyc WM_COMMAND - czy jest cos takiego jak LOWORD i HIWORD ?

Pisanie w tym w WinAPI jest bardzo okaleczone, mozesz tworzyc struktury ale nie mozesz ich rzutowac - musisz sie bawic wskaznikami, rozwijal bym to dalej ale szlag trafil zrodlo kompilatora.

othello napisał(a)
  1. Czym mozna tworzyc biblioteki .lib?

Przyznaje sie, nie pomyslalem o tym ;) Ale mozesz skompilowac z parametrem -nocleanup, wtedy jesli to aplikacja pe zostanie plik .asm i .o.

othello napisał(a)
  1. Jak zapisac cos takiego: MB_OK|MB_ICONINFORMATION ?
MB_OK or MB_ICONINFORMATION

Z tym, ze musza byc zdefiniowane te stale (domyslnie jest kilka z winapi, ale nie jest ich za wiele).

Choc kod generuje wrecz smieszny to i tak nie zaluje, ze go pisalem, moze nawet napisze od nowa :>

0

Yakuza: przeczytaj specyfikacje jakiegos konkretnego jezyka, najlepiej dokladny opis semantyki, potem stwoz wlasna skladnie (pomoze np. Yacc). Potem masz 2 wyjscia: uzywasz kompilatora assemblera, a twoj kompilator tlumaczy jedynie z twojej skladni na assembler, albo drugie wyjscie, troszke trudniejsze, ale na prawde dajace duzo wiecej (zrozumienie wreszcie dlaczego mov mem, mem nie ma prawa dzialac ;]), czyli napisanie wlasnego kompilatora do kodu maszynowego. Na szczescie kod maszynowy jest bardzo scisly i przy dobrym podejsciu szybko mozna napisac bardzo sprawny interfejs do konstruowania instrukcji kodu maszynowego. Wtedy drugi sposob spotyka sie z tym pierwszym. Niezbedna rzecz: dokumentacja Intel'a. Moze sie tez przydac jakis edytor asma (np. hiev) zeby sobie pomoc w rozpracowaniu tego :].

Kawal roboty, ale rozwijajace zajecie, polecam :]

0

Prace tego typu uniemożliwiłyby przez długi czas na shackowanie gier, w tym uniemożliwiłoby to utworzenie cracków. Wg. mnie jest to jedno z najlepszych rozwiązań w walce z piractwem.

Kod maszynowy byłby taki sam, więc deasembler by mógł również zdeasemblować ten program. Ale owszem, można byłoby stworzyć taki język, którego kompilator nachachmęci w kodzie binarnym i to będzie trudne dla rozszyfrowania <font color="blue">(nawet po deasembleracji, bo chyba cracker nie robi kraków tak jak tu--> http://www.marooned.neostrada.pl/pic/zdjecia/prawdziwi_programisci.jpg)</span> przez crackera.

0
adiblol napisał(a)

nachachmęci w kodzie binarnym

Deus ostatnio takie cos zlamal w kilka minut:
http://4programmers.net/Forum/viewtopic.php?id=72899

0

całość byla banalna - wystarczyło wyczaić co i jak jest zmielone - potem czyta się kod bez problemu... a swoją drogą to jest prowokacja barta - admina ctrl-d, pozwolę sobie zacytować jego odpowiedź kiedy o aferze z'doniem' wspomniałem:

bart napisał(a)

deus, deus, gdybym nazywal sie Szymon Majewski powiedzialbym ci "mamy cie" :) , od paru dni obserwowalem tamto forum, zauwazylem, ze czasami poruszaja tematy zwiazane z crack i ze sie tam udzielasz, postanowilem sprawdzic moja teorie, ze jezeli pojawi sie tam wlasnie cos o zabezpieczeniach to na bank sie odezwiesz :) , moze kilka slow do mikrofonu?

Cytat:
Jeśli masz podstawy sądzić, że ban został założony bezpodstawnie, możesz skontaktować się z osobą, która go założyła.
User / IP / E-mail: doniu / xx.xx.xx.xx / -
Powód: Pierwszy i ostatni twoj wątek na tym forum. (mieszkasz w Dubaju, swoje zabezpieczenia robisz dla islamskich ekstremistów ??)
Bana założył: flabra
Przedawnienie: 02-04-2009 22:35

"tylko ja i moja przestrzen - doniu" nie nuk ;)

Teraz już wiadomo, czemu 'doniu' czepiał się głównie mnie... prowokacja poprzez tzw. 'wjazd na abmicje'.
bart, Jeśli to czytasz /a na pewno kiedyś przeczytasz/ to 'może kilka słów do mikrofonu': 4 słowa do ojca prowadzącego...

0

Uhm... no nieźle... szkoda tylko, że prowokacja była z mocnym akcentem niegrzeczności i musiała zakończyć się plonkiem...

[w tych okolicznościach zdjąłem bana - choć pewnie bart/doniu już tu nie wróci po takich przejściach]

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1