[Asm] Obszar pamięci dla trybu tekstowego...

0

Ten temat kiedyś już był jednak odpowiedź na pytanie które mam zamiar zadać, tam nie padła.

Potrzebuję napisać funkcję która będzie wyświetlała na ekranie w trybie tekstowym 16-kolorowym [80x25] znaki w sposób niestandardowy (bez użycia kursora), z poziomu pamięci.

Z tego co się orientowałem, pierwsze 4000 bajtów poczawszy od adresu pamięci który jest odpowiedzialny za ten tryb, to właśnie pamięć 2000 znaków [80x25]. Może ktoś podać mi konkretnie, ten własnie nieszczęsny adres pamięci, dla trybu konsolowego (DOS) systemu WinXP? Zależy mi bardzo na działaniu programu zarówno pod czystym DOSem jak i właśnie trybem konsolowym.

(Pewnie większość z Was, miała kiedyś plan napisania własnej gry Rougelike :D - a ja właśnie czegoś takiego chcę się podjąć)

Pozdrawiam,

0

Sprawdź pod adresem 0040:004e , powinien zawierać segment pod którrym zaczyna się początek obrazu.

Pozdrowiam
Piotr

0

Eeee?
Jakiś zaspany jestem :]
chodzi ci 0 B800h???

0

Teoretycznie tak, tyle tylko że kompilator wypluwa mi błąd przy próbie odniesienia się do 8b00h, a jak zrozumiałem z innego tematu na tym forum, to wiąże się to z trybem chronionym lub rzeczywistym... Mówiąc krótko: I'm confused. 😉

To jest temat z tego forum tyczący się tego tematu:

http://4programmers.net/Forum/129222?h=pawelw#129222

Pozdrawiam,
Gnom

0

Nic skomplikowanego, w PM masz segment:0xB8000 (jesli segment to 0) a w RM segment:0 (jesli segment to 0xB800).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1