Ada95 - pomysł na program - pomocy!!!!

0

Musze napisac program który będzie wyświetlał obrotomierz ( jak np w samochodzie ) z tym ze tu moze byc np kreseczka ruchoma czy jaki kolwiek znak. Obrotomierz ma reagowac na wciskanie strzałki : góra , dół tak ze : po wcisnieciu góra obroty mają rosnąć , po wciśnieciu dół obroty mają szybko malec , nic nie wciśnięte to obroty mają powoli malec , obrotomierz reagowac ma tylko na klawisze góra , dół . potrzebny mi pomysł na program , od czego zacząć? jakie biblioteki są potrzebne , jakis fragment algorytmu , plizzz help , z góry dziekuje za pomoc , pozdrawiam

0

Należy zacząć od chwili refleksji. Myślenie czasem pomaga rozwiązywać problemy. Po delikatne odpowiedzi można zgłosić się do działu "Newbie".
Zrobiłbym jeden wątek (bo lubię wątki) który rysuje obrotomierz, najprościej jako progressbar, o długości X i zmniejsza tę wartość powoli co jakiś czas. Drugi który czeka na naciśnięcie klawisza i zmienia X. Alternatywnie można to oczywiście zrobić w jednej prostej pętli.
Nie wiem jak pod winda, ale w gnu/linux standardowe wejście jest buforowane, więc nie da się przeczytać jednego znaku (nie potwierdzonego enterem) korzystając z Text_IO. Będziesz musiał wgryźć się w dokumentację ncurses, które jest rozprowadzane z bindingiem dla Ady, albo poszukać odpowiedniej funkcji C i ją zaimportować (to już nie moje podwórko). Polecam google, Ada95 reference manual, man i dokumentację ncurses.

PS. Po przeczytaniu biografii Stallmana istnieje już tylko GNU/Linux. ;)

0

Prostsze może okazać się wykorzystanie AdaSDL i ewentualnie AdaGL - wtedy można zrobić ładny graficzny obrotomierz, nawet 3D :D
A tak normalnie bez wykorzystania ncurses raczej się nie da, tak jak stwierdził Zygfryd Interfaces.C_Streams.fgetc wczytuje z bufora (czyli po naciśnięciu strzałki trzeba byłoby jeszcze naciskać enter)...
Gdybym coś znalazł to dopiszę.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1