spis algorytmów do gier

0

chciałem zacząć bawić się w programowanie gier, bo przeczytałem OGL.Programowanie Gier i szukam spisu algorytmów użytecznych przy pisaniu gier. Wpadłem więc na pomysł, że najszybciej będzie jak rozpoczne temat na forum i każdy, kto ma coś ciekawego do powiedzenia się wypowie - temat: Algorytmy w programowaniu gier.

0

Generowanie liczb losowych:

int rands=0;/rand() and srand() seed/

int rand(void);/returns a pseudorandom integer between zero and MAX_INT/
{
rands=(rands+1)*1103515245+12345;
return rands;
}

void srand(unsigned seed);/used to seed the random sequence generated by rand()/
{
rands=seed;
return;
}

0

Ogólnie temat typu 'lol'.
To jakie algorytmy się przydadzą zależy od tego jaki typ gry trzeba napisać. Całkowitym nonsensem jest umieszczanie tutaj dziesiątek różnych algo - i co? Myślisz, że jak połączysz kilka (pathfinding, losowanie, ...) to wyjdzie Ci jakaś gierka?

Algorytmów jest cała masa na sieci - pomyśl co Ci potrzebne i znajdź na google. Nie kumam celu tego wątku.

0

Trudno jest napisać złożoną grę bez rand().

0

Trudno jest napisać złożoną grę bez rand().

Szachy?

0

Trudno jest napisać złożoną grę bez rand().

Szachy?

W szachach przydałby się algorytm sztucznej inteligencji, a jak wiadomo wszystko co inteligentne bywa czasem omylne, więc rand() w dobrym AI też się przyda :]

poza tym Milka co się głupio pytasz? Biorąc pod uwagę fakt, że masz konto na Warsztacie, i tamtejsze art'y nie powinny być Ci obce, dziwię się, że zadajesz takie pytania...

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1