[asm]plik do pamięci

0

Mam problem:

chcę załadować plik który ma 64000 bajty do adresu 0a000:00000 ale za chiny ludowe nie potrafie tego :( próbowałem z przeróbką boot loadera ale nie udaje mi się :(

najpierw <ort>włanczam </ort>tryb graficzny, ustawiam palete i tu musze załadować do pamięci obrazu ten plik ale nie trawie tego :(

Macie może jakieś kody albo możecie mi opisać na chłopski rozum? jakieś linki itp?

0

A takie coś nie działa? Nie chce mi się testować...

mov ah, 3fh
mov bx, file_handle
mov cx, 64000
mov dx, 0a000h
mov ds, dx
xor dx, dx
int 21h
0

Nie o to mi chodzi :( ale dzięki za chęci

musze odczytać z dyskietki plik i go do pamieci wewalić i tyle ale ort! tylko z przerywań biosa i sprzętu a 21h to jest dos :(

//to kurna łaskawie napisz, że nie możesz korzystać z przerwań DOSa!!!! - m.M

0

[glowa] [glowa] chcesz walnąć 64 KB do base memory, które wynosi 64 KB ??? I to jeszcze pod adresem 0A000:0 ???

Ech, poza tym i tak karta wyświetla dane z pamięci do pewnego adresu, potem to chyba trzeba jakoś jej powiedzieć, że chcemy wysyłać dane do innych współrzędnych na ekranie, ale jak to zrobić to tego nie wiem.

//Marooned, on chce załadować plik spod swojego systemu a nie spod DOSa, ech, może kolego PJ poczytaj sobie o FAT32 i napisz do tego obsługę, albo jak już wcześniej Ci proponowałem zobacz sobei do źródełek FreeOSa

// "base memory" ma 640kB (poza tym kB a nie KB), pod 0xA000 siedzi pamięć karty graficznej, kolejne bajty to kolejne piksele - wszystko się zgadza, więc o co się czepiasz? - ŁF

0

CyberKid - androny pleciesz...

PJ - przerwanie 13h - bezpośredni dostęp do dysku - reszta jak w moim pierwszym poście.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1