Witam!
Potrzebuję w swoim programie tworzyć obiekty graficzne (prawdopodobnie będą to tylko prostokąty), które następnie muszę mieć możliwość swobodnego przemieszczania. Coś na kształt budowania z klocków (ale niech to nie będzie mylące, bo program jest bardzo poważny), lub raczej małego programu do grafiki wektorowej (np. edytor rysunków w MS Word). Każdy z tych klocków musi posiadać zestaw parametrów.
Pierwsze co mi przyszło na myśl, to dynamiczna tablica klas (lub może lepiej po prostu struktur). Dodając nowy "klocek" tworzę taką strukturę, ustawiam jej parametry i wskaźnik do niej wrzucam do jakiejś tablicy. W zdarzeniu OnPaint trzeba by w pętli pobierać z tych struktur położenie elementów i je rysować. Tylko w takim przypadku, przy przesuwaniu myszą, po kliknięciu będę musiał w jakiejś pętli przelecieć po wszystkich obiektach, aby wiedzieć, który element przenosić. Nie jest to raczej optymalne rozwiązanie (ważne jest również położenie obiektów na osi Z).
Może lepszym sposobem będzie tworzenie obiektów klasy TShape, a pod właściwość Tag podczepiać wskaźnik do struktury zawierającej wszystkie potrzebne mi parametry?
Jestem ciekaw, czy znacie jakieś dobre i sprawdzone rozwiązania.
P.S. Do tego pytania jak ulał pasuje moja stopka :p