Excel - wypełnianie danymi

0

Witam, posiadam tabele która ma stałe dane, chodzi o to że są to oświadczenia dotyczące oleju opałowego.
Wygląda to tak:
ID | rodzaj paliwa | ilość | data | ilość urządzeń | kod-miejscowości | ulica | Miasto | podmiot/os f. | fv /par | i kilka jeszcze. (długa tabela)
zmienna jest tylko ilość która może być wpisywana ręcznie jak i data. Klienci mają stałe dane i zazwyczaj biorą raz lub dwa w miesiącu więc za każdym razem wpisywane jest to ręcznie. Chciałbym utworzyć bazę danych w access(ale nie koniecznie) która uzupełnia automatycznie resztę komórek po wpisaniu np. nazwy firmy. Przeszukałem kilka artykułów ale czy mógłby mnie ktoś naprowadzić?

I jeszcze jedno pytanie, mam wzór oświadczenia i chciałbym zaznaczyć te wszystkie komórki i żeby automatycznie wypełniło wzór. Czy istnieje taka opcja?
Nie oczekuje gotowych rozwiązań, prosiłbym o pomoc w postaci linku lub tematu do poczytania :)

0

Skoro chcesz zrobić bazę w Accessie, to po co ci Excel? Dane z niego możesz zaimportwać do tabeli w Accessie...

0
Marcin.Miga napisał(a):

Skoro chcesz zrobić bazę w Accessie, to po co ci Excel? Dane z niego możesz zaimportwać do tabeli w Accessie...

W takim formacie jest wysyłany do urzędu.
No mogę robić wszystko w access a potem kopiować do excela. Tylko chciałbym wiedzieć jak się poruszać po tych danych żeby nie kopiować a wpisać nazwę i żeby się wypełniło.

Mam dane z kilku lat wstecz i powiedzmy robię jedną wielką baze. Codziennie jest kilku klientów i klepie ile kiedy i kto oni się powtarzają więc chce mieć tabele w której.
wpisze ilość, datę i po nazwisku kogoś (i reszta się uzupełni sama czyli ulica miasto kod itd.)

1

Najprościej to działasz dalej w Excel'u:

  1. tworzysz userform, na którym umieszczasz pola z tabeli o zamówieniach
  2. przychodzi klient to uruchamiasz ten useform i wpisujesz dane klienta (np. nip, nazwisko itp.) i wyszukuje Ci w tabeli i jeśli znajdzie to podstawia do userform, a Ty już tylko uzupełniasz dane konkretnego zamówienia
  3. kończysz zamówienie np. klikając na userform utwórz, wtedy zapisuje Ci dane zamówienia do tabeli w Excel.

Odnośnie oświadczenia to może się uzupełniać danymi z zamówienia po utworzeniu z userform.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1