Rust vs Swift

0

Który lepszy do pisania aplikacji desktopowych(okienkowych) oraz do backendu. Są Open Source, posiadają wskaźniki, są bardzo szybkie! Swift przypomina mi składniowo Kotlin.

0

skoro znasz Kotlin (backend + Android) to moze warto pouczyc sie Swifta (backend + iOS)

0

Swift jest raczej sporo trudniejszy, mniej materiałów i ma te wskaźniki?

0

Swift w zasadzie istnieje tylko na platformach Apple. Czyli iOS OS X.
Rust to jest dziecko Mozilli i np FireFox jest systematycznie na niego przepisywany (z całkiem dobrym rezultatem).
Oba języki są niszowe, a ponieważ za Swift stoi silniejsza korporacja to Rust jest bardziej niszowy.

Pytanie jakiego typu aplikacje chcesz pisać?
Te desktopowe mają być multiplatformowe. Jak chcesz pisać na systemy Apple to Swift jest zdecydowanym faworytem.
Jeśli chcesz pokryć wiele platform, to jest Qt, Xamarin i parę innych rozwiązań.

0

Zainstalowałem w Archu sudo pacman -S rust, wgrałem wtyczkę Rust do Intellij i jedynie funkcja main.rs kompilowała mi program. Jak utworzyłem inny plik test.rs i stworzyłem program Hello world to już się nie skompilował, w ogóle nie było opcji run. Mogłem zmieniać programy tylko w tym jednym pliku main.rs, to tak to ma działać?

2

Rust nie działa tak jak C/ C++ jeśli chodzi o kompilację. main.rs jest zwykle tylko po to, by wywołać jakąś funkcję z lib.rs. lib.rs natomiast zawiera wyrażenia typu "pub mod nazwa", by włączyć dany moduł do zbioru kompilowanych modułów. Poczytaj sobie oficjalny tutorial o Ruście/ Cargo zamiast na pałę próbować nawyków z innych języków.

0

Jeżeli ma takie cuda udziwnione, to nie wróże mu sukcesu. I C++ nadal będzie wiódł prym w dziale z królewskimi grami!

2

Akurat w kwestii modularyzacji C++ jest 100 lat za Murzynami. Kto to widział, żeby w 2018 roku nadal bawić się preprocesorem? Rozdzielanie klasy na plik nagłówkowy z deklaracjami i osobny plik z definicjami? WTF? Każdy język oprócz C++ ma sensownie zrobiony podział na moduły, klasy, etc

C++ mocno siedzi w branży gier, bo ta branża bardzo powoli podąża za nowościami czy alternatywami. Podczas gdy np w aplikacjach webowych mamy kilkanaście czy kilkadziesiąt popularnych języków tak w grach dużego kalibru jest tylko jeden język - C++.

0

Rust i aplikacje okienkowe?
To chyba na razie tylko na salach wykładowych?
Chyba że mówimy o czymś w rodzaju Cursive - to OK, wygląda obiecująco.

0

Cursive? Raczej ohydnie i przestarzale..

1

@vpiotr: GTK, a pod strzechy będzie wchodzić powoli od dołu, np. poprzez librsvg. Przy czym nie specjalnie widzę sens pisania GUI bezpośrednio w Ruscie, bo IMHO lepiej użyć czegoś z GC, bo łatwiej, a w Ruscie napisać core aplikacji, bo szybciej.

1

Parę dni temu wyszło to: https://azul.rs/

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1