LUA czy warto?

0

Cześć, najpierw się przedstawię. Jestem Kamil lat 17 z Krakowa. Dobra do rzeczy! Uczyłem się CPP, uważam że coś już umiem, pisałem w nim sporo. Nadszedł czas na drugi język, no i własnie. Nominalnie miała to być Java, ale dostałem ofertę że gdy nauczę się LUA będę sobie mógł coś zarobić. Jednak suma ta starczy mi na buty i parę kebabów. Nie widziałem nigdy ogłoszenia że ktoś szuka kogoś od LUA, a od Javy i cpp już tak. Tyle moich wywodów, teraz konkret. Czego lepiej się uczyć LUA czy Java? Czy LUA można wykorzystać kiedyś tam w przyszłości? BO jestem cholernym materialistą i wole swoje umiejętności spieniężyć :)

3

Ktoś pewnie chce, żebyś zaklepał moda do gry albo rozszerzenie do programu. Pracy w tym dużo nie ma, zazwyczaj łączy się ona z innymi językami i jest tylko marnym dodatkiem.

Ważny fakt: lua jest przyjemna jak blanszowana kupa.

5

@Kimi jeśli jesteś materialistą to myśl perspektywicznie, a nie tylko do najbliższego kebaba.

1

@Kimi hobbistycznie tak, profesjonalnie nie.

Lua co raz rzadziej jest uzywana w profesjonalnym zastosowaniu (w silnikach gier uzywa sie np C# jako jezyka skryptujacego, lub wlasne wersje skryptowych jezykow)

jezeli profesjonalnie chcesz sie uczyc jakiegos jezyka dynamicznego to bym proponowal python

0

@fasadin góglowe zapytania "is lua dead" i "lua is dead" nie zwracają nic sensownego, więc chyba nie jest źle? ;-)

0

Może i nie jest martwe, ale tak jak js - powinno być. Pisanie w tym to męka.

0

Lua przydaje się do pisania między platformowych gier i programów(z naciskiem na gry), ale tak jak @kq pisał, pisanie w nim to mordęga.

Bardzo rozbudowany silnik obsługujący OpenAL, OpenGL, Box2D...
https://coronalabs.com/products/corona-sdk/

lub zamiast tego, możesz użyć LÖVE
https://love2d.org/

0

Nie wiem, czemu ludzie piszą, że to mordęga. Język skryptowy jak język skryptowy. Ma swoje dziwności (tj. klasy) ale poza tym to jeden z najwydajniejszych, multiplatformowych języków skryptowych (LuaJIT AFAIK jest porównywalna z V8). Pisanie w tym większych partii kodu może być męczące (zwłaszcza jeśli pisze się samemu klasy), ale fatalnie nie jest. Jednak jako język główny, to absolutnie mija się z celem, traktuj to jak język pomocniczy. To nie jest SQL, z którego można samodzielnie wyżyć.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0