Witam :)
Wiem, że to pytanie trochę gimbusiarsko zabrzmi, ale:
Razem z kolegą założyliśmy coś co można nazwać "studiem gier" (mamy już 2 skończone projekty), obaj jesteśmy studentami informatyki i mamy pewne pytanie, chcielibyśmy się zająć tworzeniem gier i animacji we Flashu (takich prostych 2D) i zastanawiamy się czy te umiejętności, które mamy (podstawy algorytmiki, analiza matematyczna, algebra liniowa) wystarczy czy takie przedmioty jak "Algorytmika i struktury danych", "Statystyka matematyczna i prawdopodobieństwo" czy "Matematyka dyskretna" również będą do tego potrzebne
Krwawy Kot napisał(a):
Witam :)
Wiem, że to pytanie trochę gimbusiarsko zabrzmi, ale:
Razem z kolegą założyliśmy coś co można nazwać "studiem gier" (mamy już 2 skończone projekty), obaj jesteśmy studentami informatyki i mamy pewne pytanie, chcielibyśmy się zająć tworzeniem gier i animacji we Flashu (takich prostych 2D) i zastanawiamy się czy te umiejętności, które mamy (podstawy algorytmiki, analiza matematyczna, algebra liniowa) wystarczy czy takie przedmioty jak "Algorytmika i struktury danych", "Statystyka matematyczna i prawdopodobieństwo" czy "Matematyka dyskretna" również będą do tego potrzebne
Dodam że w miarę szybko przyswajamy składnię języka ;)
post nie ma zadnych konkretow.
Zalezy jaka gra, jaka zlozonosc co chcecie zrobic. Czy bedziecie uzywac gotowego silnika czy pisac sami etc etc.
Ogolnie matematyki w pisaniu gier sie uzywa.
fasadin napisał(a):
post nie ma zadnych konkretow.
Zalezy jaka gra, jaka zlozonosc co chcecie zrobic. Czy bedziecie uzywac gotowego silnika czy pisac sami etc etc.
Ogolnie matematyki w pisaniu gier sie uzywa.
Zwykłe gierki we Flashu ;)
nie musisz cytowac postu ktory jest nad toba...
ale odnosnie Twojej odpowiedzi, moja rowniez bedzie tak samo precyzyjna
to co zostalo wymienione w pierwszym poscie jest i nie jest potrzebne.
Zalezy
Dobra chcesz dokładniej? To proszę ;)
Jakis czas temu, ja i mój kolega pisalismy smieszne programy, ktore mialy na celu zdenerwowanie kogos, tak powstal pomysl na utworzenie studia i zrobienie gier, zaczelo sie od tekstowego RPG, potem mój kolega wział ClickTeam Fusion i stworzył platformówkę. Teraz postanowilismy się przerzucić na Flasha i w nim robić gry, ale zastanawiamy się czy będzie nam do tego potrzebne jakies szczególne umiejętnosci matematyczne jak liczby zespolone czy statystyka
Ja programuje już od dawna (w innych językach) kolega jest dobrym grafikiem
Nadal zero konkretów. Więc może na przykładzie:
- żeby napisać cyrisisa we flashu potrzebowaliście sporo matematyki i fizyki
- żeby napisać prostą platformówkę nie
Shalom i o to chodziło, dzięki :D
Czyli w prostych grach nie trzeba matmy, a te trudniejsze to jakie tematy trzeba ogarnąć?
To zależy. Jeśli na przykład chcesz zamodelować poruszanie się obiektu po mapie, z możliwością obrotu o dowolny kąt to bez znajomości trygonometrii będzie ciężko. Jeśli ma to być w 3d to już w ogóle.
Jeśli w waszej grze ma sie jakoś symulować fizyka (np. coś się od czegoś odbija) to znów bez pewnej fizyki nie da rady tego zrobić.
A weźcie zacznijcie pisać jakąś grę i się okaże co wam potrzebne.