ActionScript 3 Pomoc z procesem statystyk

0

Witam, troszkę programuję AS3 we Flashu i chodzi o to że jeżeli w grze "rpg" zrobię taki system walki:

życie = życie + obrona - atak potwora

to podczas gdy postać ma więcej obrony niż potwór ataku, życie jest mu przywrócone z nadmiaru obrony. Jak mogę ten problem zniwelować? Słyszałem już o czymś takim:

życie = życie + obrona / (obrona+numer) * numer // czy coś takiego. nie wiem co powinno być w numerach

w testowaniu dziwnie to zadziałało, dlatego postanowiłem spytać was o zdanie. Z góry dzięki.

0
obrazenia_po_obronie = obrona - atak potwora;
if (obrazenia_po_obronie < 0) then
życie = życie - obrazenia_po_obronie;

to tak w skrócie bo nie znam AS

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1