LWJGL openGl

0

Witam

Rozpocząłem pracę z LWJGL. Nie mogę nigdzie jednak znaleźć konkretnej odpowiedzi do czego służą te metody:

   GL11.glMatrixMode(GL11.GL_PROJECTION);
        GL11.glLoadIdentity();
        GLU.gluPerspective(...);
        GL11.glMatrixMode(GL11.GL_MODELVIEW);
        GL11.glLoadIdentity();
        GL11.glEnable(GL11.GL_DEPTH_TEST);
        GL11.glDepthFunc(GL11.GL_LEQUAL);
        GL11.glHint(GL11.GL_PERSPECTIVE_CORRECTION_HINT, GL11.GL_NICEST);
1

To są standardowe funkcje OpenGLa, więc trzeba zajrzeć do jakiegoś tutoriala o OpenGLu.

Funkcje OpenGLowe mają postać np glEnable. Odpowiednik w LWJGLu to: GL11.glEnable.

GL11 jak mniemam oznacza interfejs grupujący funkcje z OpenGL 1.1. Obecnie najnowszy OpenGL to 4.3, ale minimum jakiego się używa od kilku dobych lat to OpenGL 2.1 i to jego polecam zgłębić (tzn OpenGL 1.1 można poznać, ale cokolwiek nietrywialnego lepiej od razu kodzić w OpenGL 2.1). OpenGL 1.1 nie daje dostępu do shaderów, opiera się w całości na fixed-pipeline. OpenGL 2+ to już shadery i wyjście z czasów prehistorycznych :)

0

Tak te GL11 to wiem. Interesują mnie same nazwy OpenGL'owych metod/funkcji. Znasz może jakiś polski tutorial z podstawami OpenGl?

2

Interesują mnie same nazwy OpenGL'owych metod/funkcji
To znaczy co?
„Same nazwy” tych funkcyj, według specyfikacyj, to:

MatrixMode, LoadIdentity, gluPerspective, MatrixMode, LoadIdentity, Enable, DepthFunc, Hint.

Pomogłem? ;)

0

Ale nie musisz wykazywać swojej inteligencji -.- Wiadomo że chodzi o to: co te metody robią.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1