Witam.
Otóż mam zamiar napisać pewną aplikację (grę MMORTS konkretniej, coś na wzór lordofultima.com). Klient będzie utworzony przy pomocy języka javascript (podobnie jak w tamtej produkcji). Natomiast nie jestem pewien w jakiej technologii powinien działać serwer tejże aplikacji. Rozważam opcje: PHP / Node.js / C# / C++.
Przewidywana liczba graczy na 1 serwerze to ok. 10 tysięcy (1-2tysiące online max). Dlatego też wydaje mi się że PHP będzie zbyt wolne. Najbardziej optymalnym językiem wydaje mi się c++, z racji tego że jest on chyba najszybszy z podanych języków (w dodatku, najlepiej znam jego składnię).
Tak więc kilka pytań do was forumowicze:
- Jakiego języka powinienem użyć do napisania aplikacji serwerowej ?
- W jaki sposób połączyć aplikację kliencką (w js) z serwerową (w c++, bądź języku który podaliście w pytaniu 1). Myślałem nad opcją z socketami, ale nie jestem pewien czy to dobre wyjście.
- Jakiej bazy danych powinienem użyć? (gra nie jest w pełni real-time'owa, rozkazy dla wojsk są planowane - gracz otrzymuje tylko informację kiedy atak dojdzie, natomiast licznik surowców mógłby być zmieniany przez klienta i weryfikowany co kilka sekund / w przypadku zlecenia nowej budowy, etc.)
Dziękuję za wszelką pomoc. :)