Rzut poziomy Scilab(5.3.3 64bit)

0

Biedronka stojaca na kręcącej sie płycie gramofonowej zaczyna, w t=0 ,poruszac sie do środka obrotu .W tym samym czasie zostaje rzucona poziomo piłka z prędkością Vb znajdująca sie nad środkiem obrotu płyty w kierunku biedronki. Narysować trajektorie ruchu piłki względem ziemi oraz trajektorie piłki oczami biedronki.Piłka poruszać sie musi wzdłuż osi x.

Nie moge sobie poradzic z rzutem poziomym..

mam cos takiego:

//parametry poczatkowe domyslne
czas=20 //czas od 1s do 20s
Vp=0.15 //predkosc początkowa piłki
Vb=0.1 //predkosc biedronki
w=1 //predkosc katowa tarczy
R=2 //promien tarczy
H=5 //Wysokosc poczatkowa pilki czyli
g=0.981 //grawitacja
r=2 // zasieg pileczki od srodka nie moze leciec dalej niz do konca

mprintf('Autorzy\n');

t=0:0.2:czas
rozmiar=size(t)

//Xp wektor wypelniony zerami
Xp=ones(rozmiar(1):rozmiar(2))
//Yp wektor wypelniony jedynkami
Yp=ones(rozmiar(1):rozmiar(2))

Kat=w.*t //kat
//plyta
//przypisanie wartosci
Xpl=cos(Kat).*R
Ypl=sin(Kat).*R
Zpl=zeros(rozmiar(1):rozmiar(2)) //wektor wypelniona wartosciami 0

//droga jaka przebedzie biedronka
rb = R-(Vb.t)
//wspolrzende biedronki
Xb=cos(Kat).
(rb)//porusz sie do srodka plyty
Yb=sin(Kat).*(rb)
Zb=Zpl
//ruch pilki wzgledem ziemi

v=rsqrt(g/(2H));
pilka(1,1)=0
pilka(1,2)=H
for i=(rozmiar(1):rozmiar(2)o

pilka(i,1)=[v*t(i)]             // wpisujemy x
pilka(i,2)=[H-g*t(i)*t(i)/2] // wpisujemy y
pilka(i,3)=0                     // z bez zmian

end
param3d(pilka(1,:),pilka(2,:), pilka(3,:) )
//wyswietlanie wynikow
//clf(0)
//clf(1)
//clf(2)
//scf(0)
*param3d(Xpl,Ypl,Zpl)*tarcza na czerwono
//e=gce();
//e.foreground=color('red');
///param3d(Xb,Yb,Zpl)
//g=gce();
//g.foreground=color('blue');
//scf(1)
//ruch pilki wzgledem ziemi
//scf(2)
//trajektoria pilki widzianej oczami biedronki

Rysuje mi.. ale nie wiem co to...

0

wystarczyło coś takiego :

//OBLICZAMY PREDKOSC POCZATKOWA PILECZKI
v=r*sqrt(g/(2*H));
pilka(1,1)=0
 pilka(1,2)=H
for i=1 : 5 do

    pilka(i,1)=[v*t(i)]
    pilka(i,2)=[H-g*t(i)*t(i)/2]
    pilka(i,3)=0
    
end
 param3d(pilka(:,1),pilka(:,2), pilka(:,3) )

teraz mam trajektorie piłki oczami biedronki.....
wiem też na pewno żę musze coś pomnożyć przez wektor kierunkowy czyli :

  macierz=[1, 0, 0;
         0, cos(Kat), sin(Kat);
         0, -sin(Kat), cos(Kat)]

tylko nie wiem co i jak,,,

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1