Plan dzialania w grze

0

Witam ucze sie c++ od jakiegos czasu. Postanowilem napisac gre 3D. Postanowilem ze postaram sie ja ukaczyc w ciagu 3 lat ;] Daje sobie duzo czasu tylko potrzebuje kilku wskazowek.O to kilka parametrow co chce aby moja gra posiadala :

1.mmo z logowaniem rejestrowac moze tylko admin
2.kilka potworkow z
3.jakis npc z 1 sklepem
4.mapa 100x100
5.ludziki to beda kwadraty
6. kilka profesji
7.jakies czary
8.przedmioty
9. poziomy

Wiem ze to duzo ale w 3 lata moze zrobie ;]

mam zamiar uzyc tego do robienia gry

dev c++ a biblioteka QT
biblioteka graficzna 3D openGL

A teraz moja prosba :

Prosze was o 3 zeczy:

1.Czy wyrobie sie w 3 lata srednio po 2h dziennie pisania kodu
2.o plan dzialania najlepiej jak najszczegolniejszy no chodzi mi o to ze co po kolei robic bo w tym ciemny jestem ;/
3.i czy dobrze wybralem narzedzia do pracy moze znacie jakies inne ktore beda odpowiedniejsze

Gre chce te napisac dla siebie i dla przyjaciol po prostu bede ja potem modyfikowac.

Jezeli ktos by chcial sledzic moje dzialania zapraszam na forum z tej gry : www.battlecraft.dbv.pl (prawa autorskie do nazwy zastrzezone :D)

Serdecznie dziekuje i przepraszam zza ortografie ale nie mam polskich znakow na laptopie ;]

0

Moje uwagi:

dev c++ a biblioteka QT

Zmień Dev-C++ na cokolwiek innego.

biblioteka graficzna 3D openGL

mapa 100x100 (...) ludziki to beda kwadraty

Nie lepiej będzie użyć jakiegoś silnika graficznego, np.Allegro?

1.Czy wyrobie sie w 3 lata srednio po 2h dziennie pisania kodu

To zależy od nastawienia.
Nie możesz się nastawić na "Mam spokojne 3 lata, więc będę pisał dziennie po trochę, a jak braknie czasu, to trudno.", nastaw się bardziej na "Mam 3 lata i w tym czasie dam z siebie wszystko, aby gra wyszła jak najlepiej".

2.o plan dzialania najlepiej jak najszczegolniejszy no chodzi mi o to ze co po kolei robic bo w tym ciemny jestem ;/

Zacznij pisać; jak nie wiesz, co masz zrobić, to najwyraźniej nie nadszedł jeszcze czas na pisanie gry.
Aczkolwiek - przed samym pisaniem kodu warto dokładnie przemyśleć każdy element gry; wykonać notatki, proste obrazki (nawet, gdy będziesz jechał np.autobusem i przyjdzie ci ciekawy pomysł, to zanotuj).

3.i czy dobrze wybralem narzedzia do pracy moze znacie jakies inne ktore beda odpowiedniejsze

Cokolwiek innego, niż Dev-C++ (np.Code::Blocks).

Mam nadzieję, że pomysł nie przyszedł podczas "Poznałem wskaźniki - czas pisać pierwszą grę!".
Tak czy siak - życzę powodzenia ;)

0

Moim zdaniem nic z tego nie będzie. Zrezygnujesz za 3 dni jak się okąze że nie masz pojęcia jak napisać cokolwiek ;]
Zacznij od prostszych rzeczy jak na przykład jakieś konsolowe gry:

  • gra w karty (200-500 linijek, da się to napisać w 1 dzień)
  • gra planszowa (500-1000 linijek, tak samo można spokojnie ogarnąć w jeden dzień)
  • wisielec
  • tetris w konsoli
  • snake w konsoli
  • pong w konsoli
    Potem możesz przejść do czegoś trudniejszego co nie jest grą typowo turową.
0

Jak dla mnie to bardzo odważnie:D Pierwsza gra i od razu w 3-wmiarze.
Sam wiem ze napisanie prostej platformówki w dwóch wymiarach wymaga ogromnej wiedzy jeżeli chcemy ja pisać od podstaw.
Jeżeli piszesz gre od podstaw musisz najpierw mieć bardzo dobrą znajomość sprzętu (karta graficzna, klawiatura, itd.. )
Sama znajomość systemu operacyjnego jest bardzo ważna żeby napisać szybkie i kompatebilne algorytmy komunikacji
użytkownika z postacią na ekranie. Do tego dochodzi znajomość renderingu i odpowiednie algorytmy odświeżania ekranu.

Z pewnego punktu widzenia wygląda to banalnie, aż do momentu kiedy napiszemy coś, co na kartce maiło duży sens i szybkość,
a okazuje się że my wciskamy klawisz skoku a po 0.5s postać skacze.
Ja rozumiem ze teraz mało ko pisze gry od podstaw bo sa do tego odpowiednie juz stworzone biblioteki graficzne.
Robią za nas kupe roboty i skracają nam nieziemsko czas wykonania każdego elementu gry.

Ale takie bibloteki nigdy nie zrobią za nas wszystkiego. Zawsze istnieje potrzeba znajomości orientowania się w 2 lub 3 wymiarach.
Perspektywy i przynajmniej kilka podstawowych wzorów innymi słowy MATEMATYKA.

Proponuje jak poprzednik najpierw zaznajomienie się z grami klasycznymi. Spojrzenie jak proste gierki są tak na prawde trudne do
napisania dla początkujących.
Od siebie dodaje tylko tyle, że warto się najpierw skupić na programowaniu i znajomości budowy komputera,
urządzeń I/O (myszka, klawiatura, monitor, porty, pady). A na dodatek zaznajomienie się z systemem operacyjnym
na który chcesz napisać ta grę. Proponuję na początek napisac coś pod konsolę, albo dla wymarłego systemu MS-DOS
jakąś prostą 16-bitówe (warto na początku pisać pod DOSa bo do wszystkich urządzeń mamy bezpośredni dostęp, do portów tez).

Życzę powodzenia i silnej woli, bo wystarczy chcieć a człowiek potrafi nawet góry przenosić hehehe ....

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1