Szukam kilku dobrych rad.
Mam zamiar zrobić kawałek softu który pozwalałby rozwiązywać pewne problemy za pomocą genetycznych algorytmów. Soft ma być mocno konfigurowalny. Widzę to tak że rdzeń jest zaimplementowany raz na zawsze, a chcąc użyć softu do rozwiązania konkretnego problemu, trzeba napisać klasę która posiada jakiś opis wejściowych obiektów, implementację funkcji oceny i całą resztę charakterystyczną dla konkretnego problemu. Oprócz tego oczywiście możliwa łatwa konfiguracja parametrów algorytmu takich jak "poziom randomu" itd. (Przepraszam za brak fachowego słownictwa, jeszcze nie wszedłem do końca w teorię).
Najchętniej bym się za to zabrał w C# bo ten język mam w miarę opanowany i posługuję się nim naturalnie. Jednak zastanawiam się nad C++. Na pewno dużo bym się przy tym namęczył, ale mam na uwadze szybkość. Jak to jest? Warto się babrać w C++ dla szybkości?
Proszę o wszelkie rady dot. tematu. Być może macie lepszy pomysł niż algorytmy genetyczne? Ogólnie celem moim jest rozwiązywanie problemów głównie z dziedziny ruchu, mobilności, mechaniki etc. ale też innych. Czy genetyczne dadzą tutaj dobre wyniki? Może inna gałąź AI?