Programowanie pod urządzenia mobilne - od czego zacząć?

0

Witam, od pewnego czasu chciałbym zająć się programowaniem pod urządzenia mobilne - konkretniej pod platformy IPhone, Symbian i Android. Mój problem polega na tym, że jestem zupełnie zielony i kompletnie nie wiem od czego zacząć ;). Czy programowanie pod te trzy platformy różni się w jakiś znaczący sposób od siebie?. Jeśli tak to od jakiej najlepiej zacząć? Możecie mi polecić jakieś materiały (książki, tutoriale, strony) które sami sprawdziliście i które uważacie za godne uwagi? Wiem, że na googlach mógłbym znaleźć mnóstwo materiałów odnośnie tego tematu, ale chciałbym poznać opinię osób które mają już jakieś doświadczenie w tej tematyce. Z góry dzięki za wszystkie wskazówki i podpowiedzi.

1

Od spotkania z ortografią: urządzenia!!!. Iphone, Symbian, Android to trzy zupełnie różne platformy. Materiałów w sieci masz od cholery i jeszcze trochę. Wystarczy poszukać, np. na początek dla androida możesz zobaczyć: na stronie http://sdjournal.org/kursy-video masz link UI pod Androidem

0

Proponuje zacząć od tego jakie urządzenia posiadasz, bo ciężko ci będzie pisać coś pod jakiegoś Androida kiedy nie będziesz miał na czym testować (możesz odpalić emulator, albo nawet postawić androida na czymś innym niż telefon, ale wtedy odpadają ci bajerki jak różne czujniki, ekran etc)
http://developer.android.com/index.html

0

Słabo się znam, ale np Symbian podobno już zdycha. Android szybko zyskuje na popularności, a iPhone ma już sporo osób, tyle że na Zachodzie :P Windows ma dwie różne wersje Phone i Mobile, z różnym API, a możliwe, że wejdzie jeszcze jakieś inne API, więc bez sensu się tego uczyć. Na Androida pisze się w Javie, a więc powinno być przyjemnie. Na iPhone pisze się chyba w dziwolągu o nazwie Objective-C.

0

Jeśli chodzi o iPhone, to chyba nie obędzie się bez posiadania iMac-a :(

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1