[OpenGL ogolnie graifka] Otoczka kuli ziemiskiej w 3D (atmo)

0

Jak zrobic zeby kula miala taka otoczke nie rysujac drugiej sfery wiekszej od sfery ziemii

jak na rysunku

user image

0

pierwsze co mi przyszlo na mysl to jakis lekki glow, ale po krotkim googlowaniu nakierowalo mnie na Atmospheric Scattering

http://www.gamedev.net/columns/hardcore/atmscattering/

0

user image

mam pytanie odnosnie tego obrazka bo: ta biala kropka to niby slonce (powiekszone 2 razy)

widzimy to z powierzchni ziemii i cos mi sie zdaje ze te slonce jest troche za male moze zle wyliczylem

ale wg info co znalazlem promien ziemi 6370 km / odleglosc ziemii od slonca 150 mln km / srednica slonca to 1.3 * 10^6 km (wzialem na razie srednice a i tak jakie to male sloneczko)

oto nasza odleglosc od slonca (150.0 * 1000.0 * 1000.0 * 1000.0) - (6371.0 * 1000.0) metrow

wielkosc slonca 1.392 * 1000.0 * 1000.0 * 1000.0 metrow

czemu chociaz powiekszylem slonce 2 razy jest one takie male w porownaniu do tego co widze na codzien przez okno?

gdzie moge znalezc konkretne dane na temat poruszania sie ziemi wzgledem slonca i w ogole jak co sie porusza :F

dokladnie slonce ma 8 x 8 pikseli

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1