komunikacja między programami

0

Witam
Mam takie pytanie:
Jest sobie np. taka gierka jak warcraft3 i platforma dla graczy Garena.
I teraz zastanawia mnie jak Garena komunikuje się z warcraftem, że potrafi np. wypisać graczy aktualnie znajdujących sie na serwerze postawionym w warcrafcie, albo Garena potrafi poinformować o tym, że ktoś stworzył serwer w warcrafcie ? Chodzi mi o to jak Garena potrafi wybrać takie informacje od tej gry, skoro te dwa programy nie były sobie przeznaczone, tzn Garena na pewno została stworzona niezależnie. Prosze o jakies namiary o książki tego typu , hasła w google , i ogólnie info gdzie można się zaznajomić z tą tematyką i czego to ogólnie dotyczy.
Programuje w c++.
Pozdrawiam.

0

Z tego co piszesz to Garena komunikuje się z serwerem a nie lokalnym programem.

0

nie, bo gracz stawiający serwer w warcrafcie stawia go u siebie , na swoim komputerze, a garena to wykrywa.
Prawda jest też , że Garena to klient i istnieje sobie gdzies pewnie server ale to tylko do komunikacji pomiędzy użytkowinikami gareny.

0

nie, bo gracz stawiający serwer w warcrafcie stawia go u siebie , na swoim komputerze

Na pewno nie. Wszystko dzieje się na jednym centralnym serwerze. Każdy klient może się z takim serwerem połaczyc i pobrac np listę "serwerów" założonych przez innych pod warunkiem ze korzysta z tego samego protokołu. Zakładnie "serwera" z poziomu gry wygląda analogicznie - poprzez wysłanie odpowiedniego pakietu do serwera.

0

Programy mogą się też komunikować/ podsłuchiwać przez loopbacka (localhost).

0

othello, może miałeś na myśli zakładanie serwera na tzw. battleNet. Owszem , jest serwer blizzarda, umożliwiający prowadzenie sieciowych rozgrywek i to on hostuje gry. Ja natomiast miałem na myśli stawianie serwera nie poprzez battleNet, tylko całkowicie lokalnie, przez LAN. Stawiając w ten sposób serwer można grać między sobą po Lanie, bez podłączenia do internetu.

0

Programy mogą się też komunikować/ podsłuchiwać przez loopbacka (localhost).

LOL. Jeżeli chodzi o komputer to mogą się komunikować co najmniej na 7 sposobów :P

0

Nie chodzi mi o to, że mogą komunikować się, kiedy zostają sobie przeznaczone jak np. serwer BatleNet i klient czyli warcraft. Chodzi mi o to jak programy niezależne od siebie mogą to robić. Myślałem może że Garena robi to w ten sposbó że podsłuchuje pakiety na porcie na ktorym nadaje warcaft. Prosze o jakąs konkretną odpowiedź.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1