Łamigłówka logiczna piętnastka - algorytm rozwiązania

0

Witam!

Poszukuję algorytmu do rozwiązywania gry piętnastka. Chodzi mi o schemat ort! pól z liczbami, który zapewniłby zawsze dojście do rozwiązania (liczby ustawione w kolejności od 1 do 15 od lewej do prawej od góry do dołu). Lub jakby ktoś jakiś algorytm znał.

Proszę - pomóżcie.

0

Istnieją takie ustawienia, z których nie da się dojść do pozycji startowej. Dość prosty dowód jest raczej popularny i łatwo go znaleźć.

0

Nie bardzo rozumiem istotę tej gry. Ale, ale...
Zapoznaj się z algorytmem 'skoczka szachowego' pewnie jest w stanie rozwiązać to zadanie.

0

lmmilewski - jeśli wylosujesz ustawienie to tak, ale jeśli dojdziesz do ustawienia przemieszanego prawidłowymi ruchami od pozycji posortowanej, to nie ma bata - da się wrócić.

0

To raczej oczywiste ;-). Wracając do problemu - proponuję zadać pytanie na forum opss - tam jest takie zadanie.

0

No tak. I właśnie dlatego na forum OPSS czy SPOJ nie uzyska odpowiedzi :P
Tam mogą dać mu co najwyżej kilka mało mówiących wskazówek.

0
kornelius napisał(a)

Witam!

Poszukuję algorytmu do rozwiązywania gry piętnastka. Chodzi mi o schemat ort! pól z liczbami, który zapewniłby zawsze dojście do rozwiązania (liczby ustawione w kolejności od 1 do 15 od lewej do prawej od góry do dołu). Lub jakby ktoś jakiś algorytm znał.

Proszę - pomóżcie.

Zobacz poniższy link:

http://www.i-lo.tarnow.pl/edu/inf/prg/grylog/pages/015.php

0

Darek'u, co innego symulacja a co innego rozwiązanie.
Choć może nie wszyscy pamiętają zabawkę starszą o wiek od kostki Rubika (nie mylić z Rubikiem) :)
W każdej chwili możliwe są nie więcej niż 4 ruchy, łatwo chyba o rekurencyjne zapisanie tego? Takie "siłowe" rozwiązanie nie powinno zająć więcej niż naście linijek.
Chociaż, problem tak stary, że z pewnością od czasów Sama Lloyda doczekał się bogatej literatury, a wydaje mi się że nawet kilku samobójstw :D

0

na opss problem jest zupełnie inny, dotyczy tego czy z danego układu da się przejść do układu końcowego i w rozwiązaniu raczej nikt nie dba o to by próbować rzeczywiście symulować ruchy. Sprawdza się parzystość permutacji ;) siłowe-wykładnicze znajdowanie ścieżki będzie paskudnie wolne. Chętnie się dowiem jak to zrobić...

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1