proste pytanie teoretyczne

0

1.BITMAP *plansza = NULL;
2.BITMAP *pionek = NULL;

CZY TO DOBRZE SFORMUłOWAłEM :

  1. To jest wskaźnik do bitmapy plansza która jest pusta ?
  2. To jest wskaźnik do bitmapy pionek, która jest pusta ?
0

Nie:

  1. To jest wskaznik o nazwie plansza, ktory moze wskazywac na typ BITMAP, ale aktualnie nie wskazuje na nic.
  2. to co powyzej, tylko nazwa pionek.
0

wielkie dzięki johny - a jeszcze jedno pytanie:

plansza = load_bitmap("plansza.bmp",NULL);

co oznacza w powyższym wyrażeniu NULL (wiem że to wartość pusta, ale co ono tu oznacza) ?

0

To musisz sobie sprawdzic w dokumentacji funkcji load_bitmap, trudno zgadywac. Zajrzyj do helpa/dokumentacji tej biblioteki i sie dowiesz.

0

NULL to po prostu nic, tzn wskaznik na komorke pamieci o adresie rownym 0, a w tej funkcji to podajze wstawiasz NULL zamiast palety kolorow.

0

czyli: plansza = load_bitmap("plansza.bmp",NULL);

oznacza że zostanie załadowany obrazek z dysku o nazwie "plansza.bmp" i przypisany do zmiennej plansza przy braku palety kolorów ?

0
gdfgh napisał(a)

czyli: plansza = load_bitmap("plansza.bmp",NULL);

oznacza że zostanie załadowany obrazek z dysku o nazwie "plansza.bmp" i przypisany do zmiennej plansza przy braku palety kolorów ?

Co to znaczy "przy braku palety kolorów"?
Chodzi o to, że paleta nie zostanie wczytana z pliku (dla bitmap 8-bitowych), tylko użyta ta domyślna.

Pozdrawiam.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1