[Linux] Jaki system wybrać na router

Jaki OS na server:
Slackware
100%
100% [86]
Odpowiedz Nowy wątek
2006-03-20 20:18
0

Witam mam pewien dylemat:

w pracy na serwerze jest aktualnie Slack 10.2 jest samba / php+mysql itp. chodzi o to, ze musze zrobic programowy router i nie wiem czy slac bedzie sie na to nadawal (moze inaczej nie wiem czy sam dam rade zrobic konfig) :P

Kilka godzin wczesniej skonczylem wlasnie isntalke SuSE 10 (5CD) i cos mi mowi, ze SuSE jest lepszym rozwiazaniem na serwer niz slac bo jest wg mnie latwiejszy w obsludze wiecej sie zrobi z tybu graficznego niz slack. Wiem ze linux polega na wpisywaniu komend z konsoli ale nie jestem az tak zaawansowanym wyjadaczem :P

Wiec mam pytanie :
Slack czy SuSE

i co bede potrzebowal jakie zapytania dawac na google aby wiedziec czego szukac, dodam jeszcze ze cala siec nie moze byc na DHCP. :)


30.03.2011 :) na świat przyszły Ala i Natalka :*

Pozostało 580 znaków

2006-03-20 20:19
0

ja polecam systemy z rodzinki bsd, jezeli tylko routing to podobno openbsd najlepszy do tego


Pozostało 580 znaków

2006-03-20 20:32
0

pierwsza instalacje sstemu zawsze przeznacza sie na straty, bo kazda dystrybucja ma sowje konfigi, zaleznosci, problemy. suse np. ma b. wiele konfigow tworzonych dynamicznie. taki named/apache/ntp (ls /etc/sysconfig/)

zanim opanujesz suse zrobisz swoodnie wszystko w slacku, zwlaszcza ze masz juz jeden dzialajacy pod reka i mozesz korzystac z przykladu. poza tym z YaST-a skonfigurujesz tylko podstawowe rzeczy. nie poustawiasz wszystkiego tak, jak zrobisz to grzebiac edytorem bezposrednio w konfiguracji.

swoja droga laczego nie na dhcp ? mozna zrobic pieknie siec z dynamicznie przydzielanymi, ale jednoczesnie stalymi ip i to wlasnie na dhcp :)

jest jeszcze jednen podobny demon: dnsmasq = dhcpd + keszyjacy serwer nazw (jedna z funkcji jaka daje named)


Linuksa, czy innego Uniksa, można opisać za pomocą logiki boolowskiej a nie za pomocą prawdopodobieństwa.

'System szesnastkowy jest wspaniały! W skali od 1 do 10 daję mu E'

extreme safety for Ubuntu:
sudo echo -e 'Defaults targetpw\nDefaults timestamp_timeout=0' >> /etc/sudoers

Pozostało 580 znaków

2006-03-20 20:37
0

No OK powiedzmy ze jestem przy slacku ... pytanie tylko jak zrobic router z nigo szukalem po forum slacka ale nie ma nic w sumie napisanego jak od podstaw cos zrobic bo bede potrzebowal

blokowanie portow + adresiow IP
przekierowanie adresow zewnetrznych na dany IP wewnetrzny itp.

z gory dzieki

PS> na poczatku byl FreeBSD ale sie wysypal jak przyszedl koles z firmy zewnetrznej i chcial odpalic KDE bo smial sie ze mi sie nie udalo :) a jemu sie udalo ... zrypac caly system [glowa]


30.03.2011 :) na świat przyszły Ala i Natalka :*

Pozostało 580 znaków

2006-03-20 20:50
0

moje zbiory: stderr.be/ftp/unix/misc/


Linuksa, czy innego Uniksa, można opisać za pomocą logiki boolowskiej a nie za pomocą prawdopodobieństwa.

'System szesnastkowy jest wspaniały! W skali od 1 do 10 daję mu E'

extreme safety for Ubuntu:
sudo echo -e 'Defaults targetpw\nDefaults timestamp_timeout=0' >> /etc/sudoers

Pozostało 580 znaków

2006-03-20 20:54
0
flabra napisał(a)

moje zbiory: stderr.be/ftp/unix/misc/

Wielkie dzieki :)

Jak ktos zna jakies stronki to chetnie poznam :]


30.03.2011 :) na świat przyszły Ala i Natalka :*

Pozostało 580 znaków

2006-03-20 21:14
0

Ja postawiłem router na gentoo, ale ja porąbany jestem... Ja osobiście wole podejście gentoo do spraw (podobnie jest w slacku): ma być tak jak napisałem, tak chce i tak ma być a nie inaczej i żaden wizardo-konfiguratoro-wannabe nie wie lepiej czego ja chce... Jak na razie działa. Jeszcze tylko postawić u mojego squida, dansguardiana, clamav, sambe,supsa i sane i będzie śmigał...


HAKGER - 50% Complete

Pozostało 580 znaków

2006-03-20 21:20
0

Moze jeszcze <font color="white">na koniec</span><font size="1"></span> zadam takie smieszne pytanie ;P

czy jest mozliwe np. ograniczyc sciaganie dla danych adresow IP lub dla danych portow aby nie byly one w pelni blokowane a ograniczone ?


30.03.2011 :) na świat przyszły Ala i Natalka :*

Pozostało 580 znaków

2006-03-21 00:52
0

Wiec mam pytanie :
Slack czy SuSE

Osobiście polecam Slackware -używam na kilku serwerach, do chwili obecnej bezproblemowo. Odradzam natomiast dosyć stanowczo dystrybucje w rodzaju Madndivy.. -owszem jeszcze

latwiejszy w obsludze wiecej sie zrobi z tybu graficznego
, tyle tylko że ta obsługa graficzna przynajmniej dla mnie (w Mandrivie) jest wręcz uciążliwa i w moim odczuciu czasem nieprzewidywalna.. ale zaznaczam -jest to moje odczucie.
Ograniczenie sciągania
dla danych adresow IP lub dla danych portow aby nie byly one w pelni blokowane a ograniczone
jest możliwe -gotowy skrypt do tego znajdziesz na http://linux.pl

pozdrawiam

Pozostało 580 znaków

2006-03-21 10:16
0

To ja jeszcze bardziej w kotle zamieszam [diabel]

andromeda napisał(a)

Osobiście polecam Slackware -używam na kilku serwerach, do chwili obecnej bezproblemowo.

A jak robisz upgrade systemu gdy cos zawiera bledy? Recznie wszystko kompilujesz? Nie latwiej apt-get update;apt-get upgrade ? Wiec moze debian ;) Sam uzywam na moim serwerku i dobrze sie spisuje. Czasami konfiguruje jeszcze jeden tez na debianie i nie wyobrazam sobie aby soft instalowac recznie ze zrodel bo zawsze jakis bibliotek brakuje a pod debianem to wszystko samo sie robi :)


Pozostało 580 znaków

2006-03-21 10:38
0

A ja utwierdze w gentoo: emerge --sync && emerge -uD world i za chwilkę system jest najszybszy, najnowszy i najstabilniejszy w okolicy...


HAKGER - 50% Complete

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0