Bezprzewodowa karta sieciowa PCI

0

Mam zamiar kupić jakąś porządną kartę sieciową Wi-Fi. Najlepiej byłoby ze złączem SMA. Zastanawiam się nad takimi modelami jak:

  1. D-Link DWL-G650+ (cena ok. 170zl-180zl)
  2. Planet WL-8310 (cena ok. 130zl-150zl)

Która tak naprawdę lepiej sobie radzi z połączeniem. Coś takiego żeby nie zrywało, potrafiło pracować w różnych, czasami trudnych warunkach, itp itd etc. Chyba, że jakieś inne propozycje kart, ale z tej samej półki o naprawdę interesujących parametrach.

0

Ja mam WL-8305 no ale tylko dla neta, no ale nie narzekam jak jest zła pagoda <gęsty śnieg, mgła, deszcz> to działa normalnie :)
Nie mniej nie znam tej pierwszej wiec nie wiem która "lepsza" :)

0

Ja mam całą domową sieć na bezprzewodowym D-Linku i ogólnie nie narzekam. Czasem mi coś zrywało, router się resetował, ale tylko jak mocno zasysałem z DC++ - nie myślę, aby to była wina sprzętu. Ogólnie nie narzekam :) Ale dokładnie tego modelu nie mam, więc więcej szczegółów nie podam.

0

ja mam WL-8303 i podobnie jak LukaStrz nie narzekam, raz mi się tylko ciś spsuła, bo miałem cały czas max 1Mbit, ale wyminili i śmiga bez zarzutu. Znam sporo osób, które mają tą kartę i nie narzekają.

0

A czy Planet tak jak D-Link ma możliwość ręcznego wyboru prędkości 1,2,5.5,11,itd czy automatycznie ją dobiera ??

0

Można ustawić auto lub taką jaką chcesz

0

To moze ja jeszcze napisze ze jak chcesz odpalic ktorakolwiek z tych kart pod linuxem to mozesz miec problem z planet ;) Dlink dziala na sterownikach spod windowsa :> Jesli kiedykolwiek chcialbys miec karte bezprzewodowa to polecam cokolwiek na chipsecie Hermes I czy tam II i bedzie gitara :) Ja mam taka i dziala superowo tylko ze jest na pcmcia ;)

Moze to troche glupie dobierac sprzet do softu ale jak sie mysli zanim sie kupilo to czemu nie a producenci zaczna takze patrzec na to ze jesli wydadza produkt dzialajacy nie tylko pod jednym systemem to moga liczyc na wieksza sprzedaz :>

0

pedros - 0 problemow pod linuxem.
w sumie 10 minut roboty było z tym. ndiswrapper+stery od xp.

inna sprawa pod FreeBSD, gdzie nie mogę się połączyc.

0

skoro juz jestesmy przy tym temacie to.. czy istnieja jakies routery, ktore moga wyprowadzic polaczenie na kablu i bezprzewodowo ? jesli tak, to prosilbym o jakis namiar, link, info

0

Greg_...oczywiście że takie routery istnieją. Np. pierwszy lepszy:
http://www.dlink.pl/?go=jN7uAYLx/oIJaWVUDb4aU93ygJVYKOhST9vhLPG3yV3oUol+kP98f8p8Nqts7Tw9ECrsySBE9o0NBg==
i tam na stronce D-Linka poszukaj...jest ich trochę.
Może być też LinkSys, ale w tej chwili nie pamiętam strony, google szybko znajdą ;)
Powracając do D-Linka to z tego co pamiętam to ma oczywiście połączenie Wi-Fi i 4xLAN na RJ-45 o ile się nie mylę.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0