Lenovo Yoga nie działa część klawiszy

0

Hejka
Moja siostrzenica ma laptoka Leno Yoga (nie pamiętam dokładnie modelu ale ma już ok 3-4 lata). Od jakiegoś czasu nie działają klawisze - 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 (nie są w tej samej "grupie"). Zewnętrzna klawiatura / klawiatura dotykowa działa OK. Po podłączeniu, popracowaniu i odłączeniu zewnętrznej klawiatury przez jakiś czas (2-3 dni), wbudowana działa.
Co do tej pory zrobiłem / sprawdziłem:

  • aktualizacja sterowników do klawiatury - nie pomogło
  • odłączenie od zasilacza i wyciągnięcie baterii - pomogło w ok 50% prób ale na krótko (dzień, może dwa)
  • zainstalowanie nowego, czystego W10 - pomogło na kilka dni
  • na live linuxie działa

Podsuńcie jakieś pomysły bo ja już nie wiem. Wywalenie windowsa nie wchodzi w grę :p

1

Nie sądzę, żeby to coś dało, ale zawsze jak są dziwne problemy to najpierw wrzucam nowy BIOS. Jak sprawa wygląda u Ciebie?
Po drugie - masz możliwość załatwienia skądś klawiatury na podmiankę? Ma ktoś ze znajomych podobnego lapka?

0

bios jest aktualny - aktualizowałem do wersji jaka jest na stronie. Nie mam właśnie klawiatury na podmianę a przed "zaleceniem" kupna nowej powstrzymuje mnie fakt, że franca potrafi działać jakiś czas po całkowitym odłączeniu od zasilania.

4

Czy odłączenie od zasilania obejmuje wyjęcie baterii?

Zastanowiłbym się jednak nad wymianą klawiatury. To może być problem sprzętowy - możliwe że przez jakieś uszkodzenie te klawisze są zacięte (np. cały czas traktowane jako wciśnięte) a podłączenie zewnętrznej klawiatury je odblokowuje bo prawidłowe eventy puszczenia tych klawiszy są rejestrowane przez system.
Choć teoretycznie taki odblokowany stan nie powinien pozostawać po restarcie..
Linux może inaczej obsługiwać klawiaturę stąd brak problemu.

2

@abrakadaber: z drugiej strony, jeśli kupisz to jako osoba prywatna (czyli - nie faktura na firmę) to masz 14 dni na zwrot bez podania przyczyny. To, że ją zamontujesz (o ile nie zostanie przy tym jakoś uszkodzona) niczego nie zmienia, przedmiot może być używany - o ile to zużycie nie przekraczające normalnego stopnia zużycia, nie może stanowić podstawy do odmowy przyjęcia zwrotu. Tak tylko nieśmiało sugeruję możliwą opcję ;) Jeśli przez te 2 tygodnie problem nie wystąpi to masz odpowiedź, że problem leża po stronie klawiatury.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1