Porównanie laptopów pomocy dziekuje

0

Witam społeczność ,
Na szybko musze kupic laptopa ,konkretnie mam wybrane trzy modele, jednak nie mam pojecia ktory wybrać

https://m.euro.com.pl/porowna[...]6926987537&p3=48111887513

Do moderacji,jesli zły Dzial wybrałem to przepraszam ale wydaje mi sie,ze dobry.

Mam kilka pytań,
Czy ktos mógłby mi powiedzieć który procesor bedzie tu najlepszy. Najszybszy najbardziej nowoczesny.
Podobnie jak to z grafikami jest? Warto miec niezintegrowana ? Tylko dodatkowa np 2gb? W jednym z wybranych modeli jest.

Który ma po prostu najlepsze podzespoły i dlaczego. Nawet specjalistycznym językiem Waszym prosze o odpowiedzi hehe.

Czy różnica miedzy 8gb ram a 12gb ram jest bardzo zauwazalna ?(to pyt nie dotyczące 3 wybranych modeli)

Który z nich ma najlepsze chłodzenie, wie ktos moze ?

Cos moze od siebie dodacie

Dziekuje za wszystkie odpowiedzi

4

Co ty będziesz robił na tym laptopie?
Nie kupiłbym nowego laptopa z 8 GB, bo nawet przeglądarka więcej zje.

0

Przede wszystkim praca, exel word pdf kamerka bo teraz duzo online spotkań, team viever czy jakos tak, syn by chciał w cs zagrać.

Ewentualnie ten z Allegro wchodzi w grę
https://allegro.pl/oferta/asu[...]-ssd256-15-6-win10-9705110926

2

No to przynajmniej 16 GB ramu i dodatkowa karta graficzna - w tej kasie to poleasingowy od della można zleźć.

0
UglyMan napisał(a):

Co ty będziesz robił na tym laptopie?
Nie kupił bum nowego laptopa z 8gb, bo nawet przeglądarka więcej zje.

Rozumiem ale tu chodzi o fundusze, mam max 2500zl.
I zależy mi na nowym ze sklepu.
Ewentualnie moze cos zaproponujesz w tej cenie.

A z tych 3 który jest najlepszy wypowiedz sie prosze.

Zerknij na tego z alledrogo rowniez.

UglyMan napisał(a):

No to przynajmniej 16 GB ramu i dodatkowa karta graficzna - w tej kasie to poleasingowy od della można zleźć.

Ale używany to jednak kurde używany :/

5

konkretnie mam wybrane trzy modele, jednak nie mam pojecia ktory wybrać

Nie dziwię się, są one do siebie bardzo podobne, zarówno cenowo, jak i pod względem parametrów

jesli zły Dzial wybrałem to przepraszam ale wydaje mi sie,ze dobry

Jest OK :)

który procesor bedzie tu najlepszy

Porównując HP z Huawei mamy przewagę procka z HP:
https://cpu.userbenchmark.com[...]yzen-5-3500U/m895407vsm760067
https://versus.com/pl/amd-ryzen-5-3500u-vs-intel-core-i5-1035g1

Teraz porównując tego zwycięzcę (i5 10-tej generacji) z prockiem z ASUSA (i5 8-gen) mamy "dziwne" wyniki - jeden test pokazuje przewagę jednego, drugi drugiego:
https://versus.com/pl/intel-c[...]1035g1-vs-intel-core-i5-8265u
https://cpu.userbenchmark.com[...]re-i5-1035G1/m566107vsm895407
Ale biorąc pod uwagę, że ten 8gen ma literę U w nazwie, to jest to procesor niskonapięciowy, więc może on posiadać ograniczoną wydajność.

Dlatego, jeśli chodzi o samego procka, to bym wybrał tego, który jest w lapku HP.

Podobnie jak to z grafikami jest? Warto miec niezintegrowana ?

Jeśli chcesz na tym grać, to jak najbardziej warto mieć coś porządnego. Na ogół karty graficzne w laptopach są mało zaawansowane - tyle, żeby pokazać pulpit czy puścić film. Grać na tym się da średnio. Ale za to, przez to, że są proste, zużywają mniej prądu, więc komputer dłużej pochodzi na baterii. Z kolei porządne karty graficzne umożliwiają lepsze granie, ale kosztem krótszego czasu pracy na baterii. Często stosuje się taki zabieg, ze komputer ma dwie karty - jedną do pracy, która jest energooszczędna i drugą, którą się odpala w chwili, w której potrzeba więcej mocy.

Czy różnica miedzy 8gb ram a 12gb ram jest bardzo zauwazalna

8BG to ilość, która jest OK do typowej pracy (pisanie tekstów, siedzenie w necie itp.). Do bardziej zaawansowanych zadań to i 12 będzie mało. Lepiej sprawdź, czy te laptopy mają wolne sloty na dodatkowe pamięci, a jeśli nie, to czy da się te pamięci wymienić w przyszłości na inne oraz od razu dowiedz się, ile da się maksymalnie do tych laptopów wsadzić. Zauważ też, że zgodnie z podesłanym porównaniem, jedynie trzeci laptop ma własną pamięć karty graficznej, dwa pierwsze korzystają z pamięci systemowej. Oznacza to, że jakąś część z tych 8GB zabierze Ci karta graficzna.

Ale używany to jednak kurde używany

To tak samo jak z samochodem - czy lepszy będzie nowy Matiz, czy kilkuletni Mercedes? :P Zauważ, że poleasingowe o których mówił @UglyMan to sa laptopy z najwyższej półki, rozwiązania biznesowe, które nowe kosztują 6-10 tysięcy, a używkę (najczęściej z roczną gwarancją sprzedawcy) dostajesz za 1/3 ceny pierwotnej. Jeśli chodzi o jakość wykonania to nie ma porównania między poleasingowymi biznesowymi a przeciętniakami, które podałaś w pierwszym poście. Oczywiście - przewaga na rzecz biznesowych.

2
Mykonazol napisał(a):
UglyMan napisał(a):

Ale używany to jednak kurde używany :/

Jak pandemia ruszyła to kupiłem della polesingowego dzieciom do zdalnej nauki - a 2500 kupisz fajny i zadbany sprzed - jak mieszkasz w dużym mieście to na pewno są firmy, że możesz podjechać i obejrzeć. Mam doświadczenia w tanich nowych laptopach - szkoda zdrowia, a już na pewno Cs będzie miał 15 FPS. Jak nie koniecznie musi to być laptop to stacjonarkę w tej kasie kupisz lepszą.

0

@cerrato - Co za super odpowiedz. Bardzo dziekuje! Pelen profesjonalizm
O sloty na ram zapytam oczywiscie.

A pominąłes jedna kwestie. Jeden z tych laptopów ma dodatkowa karte graficzna 2gb. Ten Asus. Czy to duza przewaga nad hp i huawei?

Czy lepiej zintegrowana grafika a rozbudować hp do 16gb?

laptop hp da sie rozbudować do 16gb pamięci. Ma dwa sloty w tym jeden wolny. Wybiorę chyba go.
Dodatkowo mam inne pytanie

Czy jak sie ma zintegrowana karte grafiki. To jej zadania przejmuje pamięć RAM ? Im wiecej tym i programy oraz gry lepiej dzialaja ?

2

A pominąłes jedna kwestie. Jeden z tych laptopów ma dodatkowa karte graficzna 2gb. Ten Asus. Czy to duza przewaga nad hp i huawei?

Wydaje mi się, że napisałem o tym :P
Przeczytaj jeszcze raz mojego posta. Jest tam taki fragment:

Jeśli chcesz na tym grać, to jak najbardziej warto mieć coś porządnego. Na ogół karty graficzne w laptopach są mało zaawansowane - tyle, żeby pokazać pulpit czy puścić film. Grać na tym się da średnio. Ale za to, przez to, że są proste, zużywają mniej prądu, więc komputer dłużej pochodzi na baterii. Z kolei porządne karty graficzne umożliwiają lepsze granie, ale kosztem krótszego czasu pracy na baterii. Często stosuje się taki zabieg, ze komputer ma dwie karty - jedną do pracy, która jest energooszczędna i drugą, którą się odpala w chwili, w której potrzeba więcej mocy.

I taka prośba - nie zamieszczaj kilku swoich postów jeden pod drugim, bo tworzy się bałagan.

0

Za bałagan oraz bledy przepraszam, pisze z mobilnego urządzenia.
To możemy ostatecznie podsumować :
Hp i rozbudowac do 16gb ram czy ten z karta graf , czyli 8gb ram plus słabiutka karta graficzna dodatkowa.

Odpowiedz który i temat mozna zamknąć. Nie spodziewałem sie tak szybkiej pomocy.super

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0