Wątek przeniesiony 2020-07-25 18:48 z Off-Topic przez cerrato.

Gwarancja na laptopa

1

Hej,
Ostatnio mój laptop (zakupiony w listopadzie ubiegłego roku) zaczął szwankować. Po dłuższym czasie pobytu w stanie uśpienia wyłącza się oraz czasami po naciśnięciu przycisku włączania - zapala się tylko podświetlenia klawiatury, a system ani nawet sam loader (bios?, to coś co ładuje system po włączeniu). Pomaga tylko reset. Postanowiłem oddać go na gwarancję. Mam w związku z tym do was kilka pytań:

  1. Jak oceniacie usługę gwarancyjną producentów? Czy raczej nie robią problemów? Gdyż w tym przypadku widać iż to jest wina sprzętu, gdyż sam z siebie nie działa poprawnie.
    2.Jak myślicie, w czym może być problem? Laptop to Acer Swift 3.
4

Nie jestem pewien, czy masz rację, że to jest taka ewidentna wina sprzętu. Z tego co rozumiem to problem pojawia się jedynie podczas usypiania - więc równie dobrze może być winny system, jakies skopane ustawienia, uszkodzony sterownik itp.

Zanim go oddasz na gwarancję spróbuj zrobić te 3 rzeczy:

  1. Update BIOS do najnowszej wersji
  2. Reset ustawień BIOS-u do wartości domyślnych, potem możesz spróbować troche pogrzebać w ustawieniach odnośnie opcji zasilania i usypiania - typu S1/S3 itp.
  3. Nie napisałeś, jak często się to dzieje - czy prawie za każdym razem, czy raczej co 50 uśpienie. Jeśli dość często to zainstaluj testowo inny system. Nie napisałeś jaki masz obecnie, ale podejrzewam, że pewnie Windows. Osobiście polecam do testów (a może zostanie na dłużej) Linux Mint.
0

Dzieje się to przy każdym usypianiu po ok 3 godzinach. Gdy wybudzę go wcześniej, to wszystko jest ok. Najbardziej uciążliwe jest włączanie. Prawie za każdym razem gdy nacisnę przycisk włączenia, zapala się tylko podświetlenie klawiatury (i nie gaśnie!) i nic więcej się nie dzieje (ekran ciągle czarny, nic się nie ładuje, tylko radiator się włączy). Muszę tak włączać i wyłączać kilka raz aż "naskoczy" i ładowanie systemu zacznie się. Ostatnio musiałem chyba tak powtarzać z 10 razy, a gdy uruchomił się, była inna godzina systemowa. Co o tym sądzicie?

1

Pamiętaj, że zwykle reklamacja z tytułu rękojmi jest skuteczniejsza niż reklamacja z gwarancji (nieobowiązkowej) producenta, najlepsze gwary mają lapki biznesowe.

0

Dzieje się to przy każdym usypianiu po ok 3 godzinach.

No to zrób tak, jak mówiłem - nowy bios, reset ustawień biosu oraz test na innym systemie. Jak to zrobisz to będzie wiadomo, czy to kwestia hardware (a co za tym idzie - podlega reklamacji), czy raczej problem jest po stronie systemu i/lub ustawień - wtedy nie masz na co liczyć.

1

Też bym obstawiał winę systemu lub sterowników. Aktualizacja bios nie zaszkodzi.

0

Bios zaktualizowany do najnowszej wersji. Przywrócony do ustawień domyślnych. Niestety nie pomogło. Dodam, że od zakupu bardzo rzadko, ale jednak pojawiają się takie rzeczy na ekranie. Zauważyłem do tej pory tylko w dwóch aplikacjach - Przeglądarkach internatowych i Microsoft Teams.
Może to być wina sterownika? Czy raczej uszkodzenie karty graficznej?

AMD Ryzen 5 3500U with Radeon Vega Mobile Gfx, 2100 MHz

0

Miałem podobny efekt (wprawdzie nie w lapku, ale blaszaku) i okazało się, że karta była walnięta.

0
ZielonySzczypior napisał(a):
  1. Jak oceniacie usługę gwarancyjną producentów? Czy raczej nie robią problemów? Gdyż w tym przypadku widać iż to jest wina sprzętu, gdyż sam z siebie nie działa poprawnie.
    2.Jak myślicie, w czym może być problem? Laptop to Acer Swift 3.

Miałem podobny problem - laptop się nie chciał włączyć w opisany sposób gdy próbowałem to zrobić niedługo po wyłączeniu/uśpieniu. Trzeba było poczekać kilka minut i próbować ponownie. Do wymiany była cała płyta główna - serwis samsunga wyjątkowo profesjonalnie i rzetelnie podszedł do sprawy - jeden telefon, spodziewałem się że pan w słuchawce będzie dawał mi instrukcje typu "sprawdzić czy kabel zasilania jest dobrze podpięty", ale po krótkim opisaniu co się dzieje, że update biosa i przywrócenie systemu nic nie dało, pan w słuchawce od razu powiedział że wygląda na problem sprzętowy i wysyła kuriera. kurier był na następny dzień po sprzęt, po tygodniu dostałem z powrotem naprawiony sprzęt. Nie wiem czy tydzień to dużo czy mało dla Ciebie - dla mnie mało bo laptopa nie traktuję jako podstawowy sprzęt; wiem że przykładowo do DELLi w pracy przychodzili na następny dzień i naprawiali w godzinę na miejscu, ale nie wiem czy to standardowa gwarancja dostępna dla zwykłego użytkownika? Tak czy inaczej widząc jak często te laptopy wymagały serwisowania to i tak bym nie polecił tej marki. Warto wspomnieć że reklamację zgłosiłem na 10 dni przed wygaśnięciem gwarancji bo usterka nie była bardzo dotkliwa ale postanowiłem spróbować ją naprawić.

0

Więszkość producentów ma ogromne hale na której pracują ludzie za najniższą krajową i oni naprawiają sprzęt więc jak czegoś nie umieją to szybko ślina na palec dotknąć znaczniki aby sie zabarwiły i zwrotka, że zalany :).

*oczywiście nie firmy mają hale tylko outsourcują to do kolejnych januszy. Tak na prawde tylko onsity trzymaja poziom bo są nie jako wizytówką.

2

@Schadoow: Skąd masz takie informacje? To bzdury! Większość umów między serwisem a producentem jest zbudowanych podobnie. Jeśli serwis stwierdzi zalanie nie dokona naprawy. Brak naprawy = brak pieniędzy za naprawę i pozostają tylko koszty (przesyłka, obsługa itd.) W interesie serwisu jest dokonać naprawy bo wtedy producent mu zapłaci.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1