Router przestaje działać po podłączeniu się przez WiFi

0

Witam,

Jakiś czas temu kupiłem sobie laptopa, i od tej pory mam problem z siecią WiFi w domu. Mianowicie, gdy podłączę do niej nowokupionego laptopa, sieć przestaje działać(na początku wszystkie urządzenia zostają w sieci, lecz nie mają internetu, następnie zastają odłączone od sieci). Sieć wifi jest nadal widoczna, lecz nie można się do niej już podłączyć. Komputer który jest podłączony kablem do routera, także nie ma internetu. Zauważyłem, że gdy podłącze laptopa do wifi, to przez pierwsze 1-5 min wszystko jest dobrze. Dopiero po jakimś czasie wszystko się psuje.

Router to TP-Link Model TL-WR841N

Co może być przyczyną? Jakie kroki mam podjąć, aby rozwiązać ten problem?

Z góry dziękuję

2

TP-Link Model TL-WR841N

pogrubiłem miejsce w którym jest problem. Ogólnie ta firma to jedna wielka porażka która powinna mieć zakaz robienia czegokolwiek związanego z sieciami. Już 4 wstyd się przyznać ile razy się złapałem na nią dając kolejną szansę bo parametrami w stosunku do ceny zawsze wygrywa i wydaje mi się że nie ma szansy że kolejny sprzęt tej firmy będzie do niczego - jednak rzeczywistość zaskakuje.

W każdym razie - prawdopodobnie się przegrzewa, być może nowy laptop potrafi wykorzystać standard "n" w pełni a router jest zaskoczony. Spróbuj dać mu trochę luzu - powyłączaj różne opcje, na przykład firewalla sprzętowego, wyłącz standard "n", zmniejsz moc nadawania lub pasmo. Jako że miałem już parę sprzętów z tej firmy, wiem że to pomaga, nie można ich wykorzystywać w pełni - niektóre funkcje są zrobione na szybko nie z myślą że ktoś będzie z nich korzystał, ale żeby się dało to wpisać do specyfikacji urządzenia. Ogólnie nie powinno się tak dziać, więc rada na przyszłość - omijaj TP-Link.

2

Co do TP-Link - mam oraz miałem kilka ich urządzeń i się nie zgadzam ze zdaniem @obscurity.

O ile rzeczywiście na stockowym firmware bywały problemy że coś się zwieszało, nie było netu, zrywało połączenie itp, to od czasu wgrania tam alternatywnego softu (oraz lekkiego pogrzebania w jego ustawieniach) to wszystko chodzi OK, AP wisi na ścianie od paru miesięcy i w ogóle zapominam, że go mam. https://openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr841nd - tutaj jest link dla konkretnie tego modelu. Taka ciekawostka - sprawdzając, czy na tym urządzeniu da się zainstalować alternatywny firmware, zauważyłem, że jest to dokładnie ten sam model, który jest u mnie i z którym nie mam jakichkolwiek problemów :)

1

A nie masz jakichś konfliktów IP? IP masz przydzielane przez DHCP?

1

Na ogół system zgłasza konflikt IP, więc pewnie miałby jakieś ostrzeżenia widoczne w systemie.
Poza tym skoro przez kilka minut działa, to raczej nie jest kwestia IP, bo jakby się coś kłóciło to by nie działało wcale.

0

@cerrato: Jak zrobisz loopa niechcący to się właśnie takie rzeczy dzieją. Ciężko mi powiedzieć co ma poustawiane, dlatego pytałem o podstawy. Może ustawia IP ręcznie na wszystkich urządzeniach.

0

Skoro przez pierwsze parę minut jest ok to na 90% się przegrzewa, tym bardziej że takie sprzęty są chłodzone wyłącznie pasywnie i to dość częsty problem w słabo zaprojektowanych konstrukcjach. Można przetestować bardzo prosto wymuszając przepływ powietrza jakimś wiatraczkiem. Upewnij się że nic nie zakrywa wylotów powietrza z żadnej strony i że stoi w przewiewnym miejscu.
Ja osobiście kiedyś musiałem zrezygnować z połączenia modem+router w jednym na rzecz dwóch osobnych urządzeń bo ciężko było znaleźć sprzęt który się nie przegrzewa i jest tani

0

Problem może być od zasilacza po jak przedmówca pisze przegrzewanie się urządzenia na które raczej nic nie poradzisz bo dziadowskie podzespoły wyszły po za swoją tolerancję parametrów. Ze styczności jaką mam z AP-ekami odkąd się pojawiły na 99% mydelniczka z antenkami do wymiany.

1

Przekopałem trochę internet i znalazłem problem, a leżał on w karcie WiFi laptopa. Ustawienie Wireless Mode było zaznaczone jako 12-11 a/b/g/n/ac. Po zmianie na 01 -11 b problem znikł. Czy ktoś jest w stanie wytłumaczyć, dlaczego to ustawienie "psuło" router?

0
Severus Snape napisał(a):

było zaznaczone jako 12-11 a/b/g/n/ac. Po zmianie na 01 -11 b problem znikł.

no ale zaraz - czasem nie zdowngradeowałeś połączenia do standardu "b" czyli 11Mbps? no to jest dalej prawdopodobnie to co pisałem wcześniej - ruter nie dawał rady nadążać w standardzie "n", można to było wyłączyć albo na routerze albo na laptopie, przy czym lepiej na routerze bo tak to wystarczy że przyjdzie znajomy z w miarę nowym sprzętem, spróbuje się połączyć i będzie pewnie to samo.

"b" to strasznie stary standard, wybierz chociaż "g"

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0