Oprogramowanie do projektowania aplikacji webowych

0

Witam.
Szukam programu, który pomoże mi zaprojektować www w kwestii designu oraz logiki. Do tej pory sporo ludzi sugerowało mi Adobe Xd i plugin do Material Design. Problem w tym, że to nie jest takie intuicyjne jakbym chciał. Plugin z Material Design otwiera się w osobnym oknie i zwyczajnie kontrolki się kopiuje do swojego projektu. Jest w ogóle takie oprogramowanie, które ogarnie projektowanie UI na zasadzie drag&drop i ewentualną logikę? Korzystacie z czegoś do takich rzeczy, czy "na pałe" od razu programujecie?

3

Wordpress xD

0

WTF?! Niby w jaki sposób ma mi to pomóc :-)

1

https://www.figma.com/ Nie korzystałem, tylko słyszałem.

0

Możesz napisać w Wordzie i zapisać jako strona html. Nic nie musisz programować. Kiedyś każdy tak robił.

0

Serio, ani jedna osoba nie używa czegoś do projektowania oprogramowania? Wszyscy od razu klepiecie kod? Myślałem, że takie zabiegi są wbrew "dobrym praktykom" 😅

1

Do projektowania to Visual Paragdim, albo Viso, ale to chyba nie takie projektowanie masz na myśli :P

1

U mnie w firmie korzysta się z axure, ale to komercyjne jest i poza tym dostarczanie makiet to nie robota programistów.

2

Ja znam nazwy - Adobe XD, Sketch, Figma, InVision, UXPin, Origami, Axure, ale nie korzystam z żadnego (chociaż może zacznę, jak mi się znudzi programerka i zachcę być UXem, bo tam takie aplikacje to jest standard).

No wyjątkowo czasem z draw.io korzystam, można sobie diagramy robić.

Serio, ani jedna osoba nie używa czegoś do projektowania oprogramowania? Wszyscy od razu klepiecie kod?

A czy do projektowania trzeba od razu używać aplikacji? Można w myślach albo na kartce papieru. Można też projektować coś poprzez działające zrobione na szybko prototypy/PoC - nie każdy kod musi być od razu produkcyjny. Czasem można coś na szybko zrobić i potem pomyśleć "co dalej z tym robimy". Albo "jak będzie wyglądać, jak zmienię tę właściwość CSS na taką albo "jak to będzie działać, jak dodam rzecz X w JS".

HTML/CSS/JS to już jest dobre środowisko prototypowe (o ile build nie będzie zbyt długo trwał i żeby można było iteracje szybko robić).

1

@Saalin:
Ja jestem trzy w jednym i próbuje sobie trochę życie ułatwić, bo zapisuje gdzieś pomysł i potem nie pamiętam jak go chciałem zrobić i "co podmiot liryczny" miał na myśli :D

@LukeJL
Adobe XD akurat znam i próbowałem się w tym odnaleźć, ale nie wyszło, albo nie mam cierpliwości. Ten draw.io wygląda ok, bo kwestie "scenariusza" też by mnie interesowały.

4
AdamWox napisał(a):

Serio, ani jedna osoba nie używa czegoś do projektowania oprogramowania?

Używam głowy i czasem kartki papieru oraz długopisu.

Wszyscy od razu klepiecie kod? Myślałem, że takie zabiegi są wbrew "dobrym praktykom" 😅

Waterfall nie jest "dobrą praktyką". :)

0

Jeśli jesteś "niegraficzny" i to jest okazjonalne rozwiązanie to polecam https://wireframesketcher.com/ - w tym narzędziu miałem kiedyś okazję działać i było baaaardzo intuicyjne - bez żadnego szkolenia etc udało mi się zaprojektować przyzwoite makiety, story boardy itp. Okazało się to dla mnie idealne narzędzie do "okazjonalnego" stosowania. Niestety jest płatne i nie maiłem potrzeby go utrzymywać, więc teraz pracuję w pencil project, żeby jakieś koncepcje na szybko zobrazować... ale to już nie jest to czego Ci potrzeba.

Profesjonaliści, z którymi współpracuję używają:

  • Figma
  • Material Design
  • Zeppelin

Jak dla mnie wszystkie te narzędzia choć dają super możliwości, to maja sporą barierę wejścia, więc nigdy się do nich nie przekonałem od strony projektowania. Za to od strony "odbiorcy" są całkiem fajne. Co prawda sam nie jetem frontendem, ale nadzoruję pracę frontów i sobie chwalą.

1

Tak ogólnie to:

  • Oprogramowanie projektuje się korzystając np. z diagramów języka UML;
  • Grafika to jedynie warstwa interfejsy przygotowują ją graficy na podstawie w/w diagramów i makiet. Korzysta się w tym celu z różnego rodzaju programów graficznych i technologii od Adobe Photoshop , CorelDraw itp zaczynając a na Gimp i Paincie kończąc.
  • Tak przygotowaną grafikę ( czasem już "poćwiartowaną" ) przekazuje się front-endowcą, którzy przerabiają ją na kod zgodny z obiektami/widokami/zasadami systemu, dla którego został stworzony.
  • W tym czasie programiści back-end przygotowują odpowiednie kontrolery, które widoki z pkt. powyżej wywołują.

W praktyce przy małych projektach kartka papieru wystarczy do zaprojektowania większości małych rozwiązań a grafika i interfejsy z tego wynikające zwykle nie są na tyle wymagające by trzeba było coś wielce projektować. Odrobina wyobraźni, praktyki i zdrowego rozsądku pozwala pisać kod bez pośrednich kroków.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1