Żaden ze mnie sieciowiec więc może mam głupi problem ale do rzeczy:
Padło mi wifi. Po podłączeniu nowego urządzenia nagle się jakby zresetowało, zamiast nazwy sieci jest nazwa routera. Po kablu działa poprawnie.
Próbowałam wejść w ustawienia routera zgodnie z danymi na naklejce. 192.168.0.1 niestety pozostaje bez odpowiedzi.
Po sprawdzeniu ipconfig okazuje się, że poprawna brama domyślna to 192.168.100.1. Połączenie uznawane za niebezpieczne, ale ostatecznie po wejściu wyskakuje AirOS.
Kiedyś była możliwość normalnego wejścia na samo Kozumi. Nie wiem skąd się wzięło AirOS.
Dane admin/admin, ubnt/ubnt nie reagują - znaczy pewnie ktoś je zmienił na znane jedynie sobie.
Wstrzymuję się z resetem routera do ustawień fabrycznych bo wiem, że sama z siebie na nowo tego neta nie postawię.
W firmie dostarczającej internet wymieniło się od czasu zakładania routera 90% kadry więc niestety jest ogromna szansa, że ktokolwiek zmienił sobie hasło już mi go nie da. Inna sprawa, że zanim firma przyjedzie na zgłoszenie minie z 2-4 dni, a to już zupełnie mi nie odpowiada.
Pytania z mojej strony są następujące:
- Czy mam możliwość jakoś wejść na ustawienia samego routera Kozumi czy też zmieniono oprogramowanie i pozostaje tylko AirOS, a tym samym wszelkie dane z naklejki są o tyłek potłuc?
- Może są jakieś inne loginy i hasła uniwersalne, na które po prostu nie wpadłam w sieci?
- W razie przywrócenia ustawień fabrycznych - jak w miarę bezboleśnie postawić wszystko na nowo?
- Czy da się jakoś inaczej przywrócić właściwe wifi? Mogę wybrać sam router Kozumi jako źródło wifi, ale żadne hasło dostępowe nie działa.