Brak możliwości wejścia w ustawienia routera

0

Żaden ze mnie sieciowiec więc może mam głupi problem ale do rzeczy:

Padło mi wifi. Po podłączeniu nowego urządzenia nagle się jakby zresetowało, zamiast nazwy sieci jest nazwa routera. Po kablu działa poprawnie.
Próbowałam wejść w ustawienia routera zgodnie z danymi na naklejce. 192.168.0.1 niestety pozostaje bez odpowiedzi.
Po sprawdzeniu ipconfig okazuje się, że poprawna brama domyślna to 192.168.100.1. Połączenie uznawane za niebezpieczne, ale ostatecznie po wejściu wyskakuje AirOS.
Kiedyś była możliwość normalnego wejścia na samo Kozumi. Nie wiem skąd się wzięło AirOS.
Dane admin/admin, ubnt/ubnt nie reagują - znaczy pewnie ktoś je zmienił na znane jedynie sobie.
Wstrzymuję się z resetem routera do ustawień fabrycznych bo wiem, że sama z siebie na nowo tego neta nie postawię.
W firmie dostarczającej internet wymieniło się od czasu zakładania routera 90% kadry więc niestety jest ogromna szansa, że ktokolwiek zmienił sobie hasło już mi go nie da. Inna sprawa, że zanim firma przyjedzie na zgłoszenie minie z 2-4 dni, a to już zupełnie mi nie odpowiada.

Pytania z mojej strony są następujące:

  1. Czy mam możliwość jakoś wejść na ustawienia samego routera Kozumi czy też zmieniono oprogramowanie i pozostaje tylko AirOS, a tym samym wszelkie dane z naklejki są o tyłek potłuc?
  2. Może są jakieś inne loginy i hasła uniwersalne, na które po prostu nie wpadłam w sieci?
  3. W razie przywrócenia ustawień fabrycznych - jak w miarę bezboleśnie postawić wszystko na nowo?
  4. Czy da się jakoś inaczej przywrócić właściwe wifi? Mogę wybrać sam router Kozumi jako źródło wifi, ale żadne hasło dostępowe nie działa.
0

Nie znam się na sieciach, ale spróbujmy.

Padło mi wifi

  1. Co to znaczy?
  2. Jaki system operacyjny, jaka jego wersja?

Po podłączeniu nowego urządzenia nagle się jakby zresetowało

  1. Jakby? Sprawdź, czy da się sprawdzić na Twoim systemie, czy "jakby", czy "na pewno" – na przykład, czy istnieją jakieś logi.

zamiast nazwy sieci jest nazwa routera

  1. Jaka dokładnie nazwa tam wyświetla się?

Po kablu działa poprawnie.

  1. Co działa poprawnie po kablu (przecież nie wi-fi)?

Próbowałam wejść w ustawienia routera zgodnie z danymi na naklejce

  1. Podaj te dane.

192.168.0.1 niestety pozostaje bez odpowiedzi

  1. Jaki dokładnie błąd otrzymujesz? (możesz sprawdzić np. w narzędziach deweloperskich, jeśli łączysz się przez przeglądarkę)

po wejściu wyskakuje AirOS.

  1. Po "wejściu" na co? W jaki sposób "wyskakuje"?

Dane admin/admin, ubnt/ubnt nie reagują

  1. Gdzie dokładnie te dane wpisujesz?

Wstrzymuję się z resetem routera do ustawień fabrycznych bo wiem, że sama z siebie na nowo tego neta nie postawię.

Jeśli posiadasz odpowiednie dane, nie uważam, by były problemy.

W firmie dostarczającej internet wymieniło się od czasu zakładania routera 90% kadry więc niestety jest ogromna szansa, że ktokolwiek zmienił sobie hasło już mi go nie da.

  1. Co masz na myśli? Jaki związek ma Twój router z kadrą dostawcy internetu?

Inna sprawa, że zanim firma przyjedzie na zgłoszenie minie z 2-4 dni, a to już zupełnie mi nie odpowiada.

Zgłoś. Co stracisz, jak zgłosisz? W międzyczasie może naprawisz.

Kozumi k1500nr

  1. Sprawdź dwa razy. Czy to na pewno dobry model routera, co do literki, nie pominęłaś żadnych cyfr na końcu?
0
  1. Padło znaczy znikło, nie ma go w takiej formie jak było, nie działa.
  2. Nowe urządzenie to telewizor. Nie chciał zareagować na hasło do wifi więc połączyłam go przez wps. Poszło, tv nadal widzi internet natomiast żadne inne urządzenie nie chce się połączyć w ten sposób + sieć wifi miała swoją nazwę X, a obecnie widnieje jedynie nazwa routera, a więc Kozumi.
    Co do innych urządzeń korzystających z sieci i ich systemów to mamy do wyboru od win7 przez win8.1 do win10 + androidy.
  3. Nie ma żadnych logów nic poza tym, że każde inne urządzenie, a więc komputery, tablety, telefony nie widzi już dawnego wifi, sieć poza zasięgiem.
  4. Kozumi.
  5. Chodziło mi o to, że sam internet w sensie pobierania od dostawcy, dostępu do anteny jest ok. Mam internet radiowy więc mam antenę i fizyczny kabel wpięty w jeden z komputerów.
  6. Dane dostępowe z naklejki routera to 192.168.0.1 login: admin hasło: admin
  7. "Ta witryna jest nieosiągalna, serwer potrzebował zbyt dużo czasu na odpowiedź.Err_connection_timed_out. Pingowanie daje od razu "request timed out".
  8. Brama domyślna. Wchodzi mi na oprogramowanie anteny jeśli dobrze rozumiem, ale tam również nie mam dostepu. Wyskakuje strona logowania do panelu administracyjnego i znowu dane, które powinny być uniwersalne nie działają.
  9. W okna logowania....
    Ostatnio osoba stawiająca neta siedziała tu baaaaardzo długo i wiele razy dzwoniła do firmy bo coś nie działało. Nie wiem czy kwestia małego doświadczenia tej osoby czy akurat coś serio mieli nie tak.
  10. Związek jest taki, że ktokolwiek ustawił to hasło i login już tam nie pracuje. A to mała firma lokalna było zaledwie kilka osób na serwisach i mieli dużą dowolność. Jak ktoś miał przypisany nasz okręg jako swój teren serwisowy i ustawiał hasła jak chciał, a obecnie już nie pracuje to kto by nie przyjechał - znać hasła nie będzie.
  11. Nie niczego nie pominęłam. Można go bez problemu znaleźć w wyszukiwarce tylko, że jest już od jakiegoś czasu wycofany w ogóle z produkcji.
0

A to mała firma lokalna było zaledwie kilka osób na serwisach i mieli dużą dowolność. Jak ktoś miał przypisany nasz okręg jako swój teren serwisowy i ustawiał hasła jak chciał

Skoro piszesz, że tak było, to zakładam, że masz rację. Niemniej jest to jakaś totalna parodia i brak profesjonalizmu. Być może te hasła były zakładane zgodnie z tym, co piszesz, ale potem je przesyłano do firmy.

obecnie już nie pracuje to kto by nie przyjechał - znać hasła nie będzie.

Po pierwsze - są szanse, że te hasła gdzieś mają, ale nawet jeśli jest tak, jak piszesz, to technik powinien umieć ustrojstwo u Ciebie zlokalizowane zresetować albo wymienić. Moim zdaniem powinnaś zamówić wizytę technika, powiedzieć że nie masz internetu i prosisz o pilny kontakt. Koleś podjedzie i powinien Ci od ręki to ogarnąć. Sama nie resetuj, tylko poczekaj na nich. W końcu to ich obowiązek, żeby usługa działała poprawnie. Zauważ, że jakbyś wczoraj się do nich zgłosiła, to już 1 dzień oczekiwania byś miała za sobą. Czekanie na jakieś magiczne objawienie płynące ze strony forum nie ma sensu - nikt z nas nie zna ustawień Twojego dostawcy, nikt nie zna ich haseł, adresacji czy kluczy do WiFi. Po prostu - dzwoń, zgłaszaj awarię, domagaj się szybkiej interwencji.

0

Nie mogłam zgłosić wczoraj bo serwis można zgłaszać w godzinach 9-15, a wszystko się rypło o 20:00 :p
No nic zgłoszenie poszło, ale najpewniej będą w poniedziałek bo "dużo mają zgłoszeń". Zawsze to mówią.

0

@Sandra: Dzięki za odpowiedzi. Jak napisałem, nie znam się, więc więcej raczej nie pomogę. Czekajmy na poniedziałek.

Ewentualnie mogę poradzić tak:

(1) Informacje na piśmie. Przechowuj wszystkie dokumenty, faktury, rachunki, foldery firmowe, odręczne notatki osoby konfigurującej u ciebie internet oraz karteczki, które otrzymasz listownie lub bezpośrednio od dostawcy internetu / osoby konfigurującej internet / innej osoby związanej z Twoim internetem. UPDATE2: Przechowuj je na pewno przez cały czas korzystania z danej usługi / urządzenia. Czy potem je przechowywać, to zależy od Twojej decyzji. Przykładowo, mogą się przydać w przypadków powtórnego korzystania z danego urządzenia np. za 3 miesiące. UPDATE3: Zakładam tutaj, że hasła będziesz zmieniać okresowo; jeśli nie, może same hasła niszcz/wykreślaj; nie wydaje mi się bezpieczne przechowywanie haseł do już nieużywanej usługi/urządzenia.

(2) Informacje słowne. Zapisuj wszystkie informacje, jakie powyżej wzmiankowane osoby udzielą Ci słownie przez telefon lub osobiście, i przechowuj je razem z powyższymi dokumentami.

(3) Hasła. Jeśli jakiegoś hasła nie masz możliwości zmienić sama (np. hasła do połączenia się z dostawcą internetu), to jeszcze przed zakończeniem rozmowy poproś o zmianę. W szczególności spytaj, czy możesz zaproponować własne. Natomiast wszystkie hasła, które masz możliwość sama zmienić, zmień od razu po zakończeniu kontaktu z wyżej wspomnianymi osobami. UPDATE: Hasła zmieniaj okresowo. Najlepiej wszystkie – zarówno te, które możesz sama zmienić, jak i te, do zmiany których musisz zadzwonić / wysłać maila. Jeśli jednak to za dużo roboty, to zmieniaj tylko najważniejsze.

(4) Loginy. Loginy przechowuj tak, by było wiadomo, że dany ciąg znaków jest powiązany z danym hasłem. Pomaga to na przykład w przypadku, gdy podczas rozmowy telefonicznej porównujesz swoje informacje z otrzymanymi. Twój rozmówca może podać Ci ten sam login i to samo hasło, które masz zapisane; wtedy będziesz od razu pewna, że w tę stronę się nie da, i zapytasz o inne rozwiązanie.

Wspominam powyższe rady dlatego, że dla mnie samego nie były one oczywiste jakiś czas temu.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1