Wątek przeniesiony 2018-11-09 22:08 z Off-Topic przez furious programming.

Cheat Engine – dwa pytania

0

Cześć,
Ściągnąłem sobie CE i pozmieniałem kilka komórek pamięci w grze Heroes 3, np odpowiadających za ilość golda i wszystko ładnie działało. Ładnie, mam na myśli ilość kasy z 10.000 zmieniłem na 20.000.

Pytanie 1)

  • w jaki sposób to działa, program przy uruchomieniu pobiera sobie jakąś ilość pamięci i przydziela do niej wyznaczone wartości?

Pytanie 2)

  • Czy przy grach online, np jakieś MMO RPG typu Diablo 3 lub Warcraft, również będę mógł wyszukać np. adresy odpowiedzialne za prędkość postaci? Bo zakładam, że w jakiś grach przeglądarkowych typu plemiona nie mam dostępu do takich adresów. Ale czy mam takie dostępy do gier które są zainstalowane na moim komputerze, i czy w nowszych grach są jakieś zabezpieczenia na tego typu modyfikacje.

Prosiłbym o w miarę prosty język w odpowiedziach na pytania ;)

0

program przy uruchomieniu pobiera sobie jakąś ilość pamięci i przydziela do niej wyznaczone wartości?

Dokładnie tak.

i czy w nowszych grach są jakieś zabezpieczenia na tego typu modyfikacje.

Jako że gracze muszą wszystkie swoje ruchy raportować do serwera (aby on z kolei poinformował o tym ruchu innych graczy), serwery mogą sprawdzać czy wykonywane akcje są "legalne" - jeśli nie, obrywasz banem.

Btw, Warcraft to nie jest MMO.

1
  1. Wyświetla dane w pamięci zarezerwowane dla wybranego wcześniej procesu.
  2. Przy grach online dane są często sprawdzane na serwerach właśnie w celu uniknięcia takich metod oszustwa co nie oznacza, że zabezpieczyli wszystko. I zawsze znajdzie się coś co można zmienić.

Jednak zawsze za coś takiego można wyłapać bana, jeśli cię złapią ;)

0

Dzięki za odpowiedź, teraz bardziej abstrakcyjne pytanie, czy dałoby rade w taki sposób zcrackować system płatności? :D

1

@Spear Stalker: polecam pobawić się grą PwnAdventure ;) Rzuć okiem na serię:

1

W grach przeglądowych też masz błędy, sam kiedyś kilka znalazłem gdy grałem w te głupie gierki, które marnowały mój czas.
Jedne bug w takiej grze przeglądarkowej polegał na tym, że mogłem kogoś zadania wykonywać, bo każdy quest miał id przydzielane przy braniu zadania, wystarczyło, że kumpel mi podesłał swój lub ja mu swój i prostym skryptem js szło go wywołać jako własny, co pozwalało zdobywać dużo lepsze itemy gdyż się walczyło z niedostępnymi przeciwnikami na swoim levelu.

Te mmorpg też miały fajne błędy nie koniecznie szybsze poruszanie, taki absolutny teleport, bo to łatwo zablokować.
A takie bardziej skomplikowane błędy np. zaznaczanie niewidzialnych potworów bez potka(płatnego), albo za pomocą npc teleportu dostawać się w dowolne miejsce i do dowolnego przeciwnika w tym bossów, bo gdy tp nie działał bossa nie było na mapie zrespionego i można było inny serwer przeszukać. TP przyjmował jako parametr do teleportacji id npc, ale te id mogło być również czegoś innego.

Będąc uzależnionym łatwo rozszyfrować błędy, jakoś trzeba było sobie radzić gdy inni ludzie zyskiwali przewagę płacąc prawdziwymi pieniędzmi.
Bota miałem prostego i po kilku banach przestałem grać, bo to gracze zazdrośni mnie nagrywali, reportowali i szantażowali za hajs, za pomocą znalezienia najbliższego przeciwnika z danego zakresu, focus attaku na niego i poty ciągle, a bota ustawiałem na spocie i szedłem w długą, dość ubogi, ale w 24h wbijał tyle expa co ja 3 dni lałem więc było warto.

W grach gdzie pieniądze nie dają przewagi łatwo skillem i sprytem wygrać więc te stare gry, które kradły czas na uprawianiu autyzmu dobrze, że porzuciłem, ale szkoda, że tak późno.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1